امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11920 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیراجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوانان خبرداد؛

تقاضای برگزاری جشنواره کودک را نیز داریم/ استان همدان برای هربخش جشنواره فیلم کودک ونوجوان ردیف بودجه مشخصی در نظرگرفته/ همدان مهد تاریخ و تمدن است/ امیدوارم نشاط و شور را روز به روزدرکودک و نوجوانمان روشن کنیم

خبرایران: محمدابراهیم الهی‌تبار دبیراجرایی جشنواره بین‌المللی نوجوانان گفت: استان همدان با توجه به اینکه برای هر بخش ردیف بودجه مشخصی را در نظر گرفته و پیش‌بینی‌های لازم شده توانایی و تقاضای برگزاری جشنواره کودک را در همدان نیز دارد و ما سیاست برنامه کاریمان را بر این مبنا قرار دادیم و در این حوزه حرکت خواهیم کرد.
تقاضای برگزاری جشنواره کودک را نیز داریم/ استان همدان برای هربخش جشنواره فیلم کودک ونوجوان ردیف بودجه مشخصی در نظرگرفته/ همدان مهد تاریخ و تمدن است/ امیدوارم نشاط و شور را روز به روزدرکودک و نوجوانمان روشن کنیم

به گزارش خبرنگارسینمایی خبرایران، نشست جشنواره‌ای بیست و نهمین جشنواره نوجوان صبح امروز با حضور «علیرضا شجاع نوری» دبیر جشنواره بین‌المللی نوجوانان،«محمدابراهیم الهی‌تبار» دبیراجرایی جشنواره بین‌المللی نوجوانان «جلیل اکبری صحت » مدیر روابط عمومب بنیاد سینمایی فارابی و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «جلیل اکبری‌صحت» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین تشکر از زحمات افرادی که در زمان جنگ چراغ سینما را روشن نگه داشتند، اظهارداشت: دلیل تأخیر در شروع برنامه این بود که دوستانی که قرار است از همدان به ما بپیوندند کمی در ترافیک مانده‌اند اما دوستان ما در همدان با شرح بیانیه‌ای نشان دادند که خواستار برگزاری این جشنواره در همدان هستند و میزان علاقه خود را این گونه نشان دادند.

محمدابراهیم الهی‌تبار دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی نوجوانان در ادامه  این نشست خبری طی سخنانی بعد از تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: استان همدان به عنوان مهد تاریخ و تمدن شناخته شده است 8 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌ایم و 17 هزار جانباز و هزار آزاده را نیز در دل خود جای داده‌ایم که  از این بین 134 شهید نوجوان هستند. استان همدان در دفاع مقدس بیش از 30 هزار نفر را به مناطق جنگی اعزام کرد. در طول دوران جنگ 800 بار آسمان همدان مورد تجاوز قرار گرفت که 130 بار آنها موفق به بمباران شدند که طی آن 800 نفر شهید شدند. 326 نفر خانم و 200 کودک و 16 هزار واحد مسکونی از بین رفت و تخریب شد.

وی عنوان داشت: در همین اثنا استان همدان میزبان 30 هزار جنگ‌زده بود. استان همدان به عنوان اولین شهر در کره زمین شناخته شده است و 1800 اثر تاریخی را در دل این استان می‌توانیم بیابیم. شخصیت‌های بزرگی در این استان وجود دارد و خوشحالیم که بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان را برگزار می‌کنیم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنونیم که مطالبه مردم همدان را که برگزاری جشنواره در این استان بود مورد توجهشان قرار گرفت و پاسخ مثبت در اجرای این جشنواره در همدان دارد.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی نوجوانان افزود:ازشورای راهبردی نیز باید قدردانی کنیم. ما براساس سیاست‌گذاری که استان همدان داشته است ‌آن را به عنوان قلب رخدادهای فرهنگی کودک ونوجوان می‌دانیم ودراین مسیر حرکت خواهیم کرد. برگزاری تئاتر کودک و نوجوان در همدان به دبیرخانه‌اش نیز به طور رسمی در این شهر قرار گرفت یکی دیگر از این نشانه‌هاست همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و کتاب کودک و نوجوان، برگزاری آیات تجسمی در همین حوزه از سایر برنامه‌های این استان محسوب می‌شود. امیدوارم نشاط و شور را روز به روز در کودک و نوجوانمان روشن کنیم.

الهی‌تبار در پاسخ به این پرسش که برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که استان اصفهان صحبت از بازگشت این جشنواره به شهر خود را می‌کند و قرار است در سال آینده این رویداد به طور رسمی اتفاق بیفتد، گفت: امیدوارم که این دو شهر به هم کمک کنند و با توجه به پتانسیلی که دارند بتوانند در کنار هم جشنواره خوبی را برگزار کنند اما از همین جا اعلام آمادگی می‌کنم که استان همدان با توجه به اینکه برای هر بخش ردیف بودجه مشخصی را در نظر گرفته و پیش‌بینی‌های لازم شده توانایی و تقاضای برگزاری جشنواره کودک را در همدان نیز دارد و ما سیاست برنامه کاریمان را بر این مبنا قرار دادیم و در این حوزه حرکت خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، در مراسم امیرشهاب رضویان از پوستر اصلی، مهدی پاکدل از پوستر المپیاد و آیدین قشلاقی از پوستر بخش بین‌الملل رونمایی کردند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب