امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1192 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر راه وشهرسازی؛

نیم میلیون واحد مسکن مهر ناتمام در کشور باقی مانده / حتما باید تسهیلات بانکی برای دهک ها در نظر گرفته شود

خبرایران:سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت :حدود 500 هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده درکل کشور باقی مانده است که امیدواریم با همکاری پیمانکاران واعضای شرکت های تعاونی تا پایان سال آینده این پروژه ها به پایان برسد.
نیم میلیون واحد مسکن مهر ناتمام در کشور باقی مانده / حتما باید تسهیلات بانکی برای دهک ها در نظر گرفته شود

به گزارش خبرایران، «سید محمد پژمان» معاون وزیر راه و شهرسازی عصر سه شنبه درحاشیه افتتاح پنج هزار و 173 واحد مسکن مهر دراستان قم به خبرنگاران اظهارکرد: اولویت نخست دولت به پایان رساندن پروژه های باقی مانده مسکن مهر است، یعنی به جای شروع کاری جدید، این کار نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سال آینده به پایان برسد، گفت: با توجه به اینکه بخشی ازکار این پروژه مربوط به پیمانکاران واعضا می شود گمان می کنم که تکمیل درصدی از این واحدها به سال 94 برسد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن وزارت مسکن و شهرسازی گفت: به لحاظ برنامه ای حداکثر تا شش ماه آینده برنامه خودمان را در زمینه تامین مسکن مردم اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه رکن اصلی تولید مسکن برای هفت دهکی که در میانه و پایین قرار می گیرند است، تاکید کرد: حتما برای این دهک ها باید تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود و برای سه دهک اولیه به کمک دولت نیز نیاز است. ظرف چند ماه آینده که نتایج برنامه مسکن مشخص شود با جزییات آن را اعلام می کنیم که در هر نقطه کشور چه نیازهایی را داریم و چه گروه هایی با چه درآمدهایی قرار دارند و ما برنامه هایمان با جزییات آن در این زمینه چیست.

پژمان گفت: تکیه دولت تامین مسکن اقشار کم درآمد است و ما قبل از اینکه نتایج مطالعات بیرون بیاید با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و انجمن خیران مسکن ساز تفاهمی را داریم انجام می دهیم که هرجا آنها اقشار زیر پوشش شان قرار وآمادگی دارند که در بحث ساخت آنها تامین مالی بکنند زمین را برای آنها تامین کنیم که این نهادها درحال بررسی کل نیاز وافراد زیرپوشش شان هستند.

وی اظهارکرد: طرح جامع مسکن یک طرح فراگیر است وبرای تمام موضوعهای مربوط به حوزه مسکن همچون زمین واقتصاد این بخش برنامه دارد ومسکن مهر یکی ازاین طرح هاست که دولت زمین را به صورت اجاره 99 ساله در اختیار مردم قرار داد تا برای خود مسکن بسازند. همه موضوع های مربوط به مسکن در این طرح برنامه ریزی شده وقرار است دریک وضعیت نظام یافته وسیستمی یک مدل پویا شود و مرتب اطلاعات جامعه وارد این طرح شده وبه روز شده و نتایج جدید آن اطلاع داده شود.

وی دربخش دیگر سخنانش درباره مسکن مهر استان قم گفت: امروز با افتتاح پنج هزار و 173 واحد مسکن مهر، تعداد این واحدها به 30 هزار و 430 واحد رسید.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار واحد مسکن مهر دیگر برای تحویل در استان قم باقی مانده است ابراز امیدواری کرد که این واحدها در سال آینده تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی درباره تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر استان قم گفت: کارهایی که در این بخش باقی مانده است که مجموعه ای از این مشکلات و مسائل خارج از بخش های دولت است.

وی افزود: دولت تامین زمین، تسهیلات بانکی ارزان قیمت وفراهم کردن زیر ساخت ها را دراین پروژه ها برعهده داشته که بخش عمده این امور نیز انجام شده است.

بر اساس این گزارش، عصر امروز مجتمع حضرت خدیجه کبری (س) بعنوان یکی از مجتمع های جدید واحد مسکن مهر توسط مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی (معاون وزیر) افتتاح شد و به بهره برداری رسد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب