امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11917 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اعلام کرد؛

برای بهسازی واحدهای موجود در گروه هتل‌های ایرانگردی وجهانگردی۱۵۰ میلیارد تومان نیازاست/در10 مقصد گردشگری کشور اهداف توسعه‌ای خود را اجرا می کنیم/۱۰هزارنفربرای استفاده ازآب‌گرم‌های کشو یارانه سفر تعلق گرفته است

خبرایران: محسن قریب مدیرعامل شرکت هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی گفت: در بسیاری از شهرها، هتل داریم ولی این هتل‌ها هیچ وقت به ظرفیت اقتصادی مناسبی نرسیدند. اما در برخی دیگر از شهرها هتل ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت ورودی را متوازن کنیم.
برای بهسازی واحدهای موجود در گروه هتل‌های ایرانگردی وجهانگردی۱۵۰ میلیارد تومان نیازاست/در10 مقصد گردشگری کشور اهداف توسعه‌ای خود را اجرا می کنیم/۱۰هزارنفربرای استفاده ازآب‌گرم‌های کشو یارانه سفر تعلق گرفته است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی» امروز سه‌شنبه ۳۱ شهریور با حضور«محسن قریب» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی،«مرتضی محمود کلایه» مدیر واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و اصحاب رسانه درمحل این شرکت برگزار و دراین نشست خبری«محسن قریب» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اظهارداشت: بیشتر هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی سه ستاره و مختص به اقشار متوسط جامعه هستند، اما هتل‌های یزد، اصفهان و شیراز بیشتر در ردیف هتل‌های پنج ستاره قرار دارند و در برخی از این هتل‌ها کارهای بسیار خوبی شده که می‌توان به آنها «هتل‌ موزه» گفت. مانند هتل‌های دامغان، بوشهر و یا هتل یزد. این هتل‌ها معمولا در بهترین نقاط شهر واقع‌ شده‌اند که از معماری بومی در طراحی آنها بهره برده شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی درخصوص اینکه بسیاری از هتل‌های جهانگردی از خدمات پذیرایی مناسبی برخوردار نیستند و حتی برخی از هتل‌های سه ستاره جهانگردی به دلیل قدمت زیاد آنها، رو به فرسایش قرار گرفتند، افزود: برخی از این استهلاک‌ها دست ما نیست و برخی از خدمات را باید جبران کنیم. برآورد بودجه برای بهسازی واحدهای موجود در گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی ۱۵۰ میلیارد تومان است تا بتوانیم این مجموعه‌ها را به هتل‌های سه ستاره مقبول بین‌المللی برسانیم. مکاتبات آنها آغاز شده و در صدد هستیم که تائیدیه سازمان میراث فرهنگی را برای معرفی به صندوق توسعه ملی بگیریم.

قریب خاطرنشان کرد: در ۱۰ مقصد گردشگری کشوردر نظر داریم تا اهداف توسعه‌ای خود را اجرا کنیم مانند شهرهای یزد، اصفهان، شیراز، لاهیجان، برخی از شهرهای نقاط شمالی کشور و برخی از شهرهای آذربایجان. همچنین ۱۰ هتل ۲۵۰ اتاقه را طی 3 سال آینده در برنامه توسعه‌ای خود داریم تا ظرفیت این گروه را به ۱۰ هزار تخت برساند. ما هدفگذاری‌مان را بر اساس اقتصادی بودن طرح‌ها در چشم‌انداز ورود مسافر داخلی و خارجی ترسیم کرده‌ایم.

وی عنوان داشت: در بسیاری از شهرها، هتل داریم ولی این هتل‌ها هیچ وقت به ظرفیت اقتصادی مناسبی نرسیدند. اما در برخی دیگر از شهرها هتل ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت ورودی را متوازن کنیم. مسلم است که چون این مجموعه‌ها بیش از چهار دهه فعالیت داشته‌اند، مستهلک شوند. با این حال با چهار شرکت بین‌المللی در تفاهم هستیم که بتوانیم در همکاری با برندهای بین‌المللی فعال شویم. این برندهای بین‌المللی بیشتر در گرید هتل‌های سه ستاره فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی ابرازداشت: ۱۰هزار نفر در سال گذشته مسافر خارجی این گروه از هتل‌ها بوده‌اند. می‌دانیم که آمارشان بسیار پایین است اما این افراد بیشتر مسافر شخصی بوده‌اند و استانداردسازی چند سال است که مسکوت مانده اما به تازگی شنیدیم که در حال اجرایی شدن است. معمولا چون هتل‌ها بر اساس استاندارد ساخته نمی‌شوند، می‌خواهیم بر اساس یک دفترچه به زور آنها را استاندارد کنیم.

وی تاکید کرد: مدیرعامل سازمان بازنشستگی به ۹۵هزار نفر از بازنشستگان، کمک هزینه سفر تخصیص داده که ۷۰ هزار نفر از آنها در تورهای گردشگری داخلی شرکت دارند و به ازای ۲۵۰ هزار تومان یارانه سفر به بازنشستگان، تعدادی برای سفر به عتبات عالیات تعلق گرفته است.

قریب یادآورشد: به ۱۰هزار نفر برای استفاده از آب‌گرم‌های کشور، یارانه سفر تعلق گرفته است؛ بنابراین ۹۵هزار نفر از بازنشستگان تشویق به سفر شده‌اند که ۲۰ هزار نفر از آنان در هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اقامت می‌کنند و با توجه به تعداد هتل‌هایی که داریم می‌خواهیم تا گروه رستوران‌های زنجیره‌ای ایرانگردی را نیز در کشور ایجاد کنیم؛ به همین دلیل اولین رستوران در ناهارخوران گرگان به مناسبت هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در پاسخ به سئوالی درباره سفر – کارت‌های ملی، گفت: از سه میلیون کارت سفر فقط ۳۰۰ هزار کارت فعال است. انتظار داریم سازمان‌های دولتی از این کارت‌ها استفاده کرده و آن را برای کارکنان خود شارژ کنند. الان نقش این سفر – کارت‌ها در حمایت نشدن از سوی نهادهای دولتی است و اکنون کسانی که سفر کارت‌های خود را شخصاً شارژ کرده‌اند، می‌توانند از حساب خود پول برداشت کرده و یا به آن واریز کنند. اما سفر کارت‌هایی که توسط نهادهای دولتی شارژ شده، توسط اشخاص قابل برداشت نیست؛ مگر آنکه از آنها در گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی استفاده شود.

قریب درخصوص استفاده از کارت سفری که معاون گردشگری در نشست خبری خود اعلام کرده بود، هم گفت: قرار است تورهای اقساطی با ضمانت بیمه ایران راه‌اندازی شود و آن کارت‌ها را نیز در مجموعه هتل‌های ما استفاده کنند. اما تمام این کارت‌ها مستلزم حمایت سازمان‌ها است و ما می‌خواهیم تا سازمان‌های دولتی به کارمندان خود وام سفر بدهند اما اکنون آنها این کار را انجام نمی‌دهند. حداقل مزایای سفرکارت ملی این است که کارمندان می‌توانند قسطی به سفر بروند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که معاونت گردشگری اعتقادی به کارکرد این سفر – کارت‌ها ندارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب