امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11894 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد؛

فدراسیون قبلی باید پاسخگوی وزنه‌بردار بلکه پاسخگوی آرمان‌های یک ملت باشند/ عدم پشتوانه‌سازی در سال‌های گذشته باعث خالی شدن این رشته از قهرمان و ستاره شده / ورزشکاری به اشتباه بازنشسته شد

خبرایران: علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: امیدوارم بودیم با حضور سهراب مرادی تیم متفاوتی در قهرمانی جهان داشته باشیم. می‌خواستیم سهراب مرادی را به عنوان نفر هشتم به مسابقات قهرمانی آسیایی اعزام کنیم اما فدراسیون جهانی به ما اطلاع داد که او نمی‌تواند در این ر‌قا‌بتها شرکت کند، زیرا فدراسیون قبلی اعلام کرده که مرادی بازنشسته شده است.
فدراسیون قبلی باید پاسخگوی وزنه‌بردار بلکه پاسخگوی آرمان‌های یک ملت باشند/ عدم پشتوانه‌سازی در سال‌های گذشته باعث خالی شدن این رشته از قهرمان و ستاره شده / ورزشکاری به اشتباه بازنشسته شد

به گزارش خبرنگار خبرایران نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری صبح امروز با حضور«علی مرادی» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ،« حسین توکلی» سرمربی تیم ملی بزرگسالان و اصحاب رسانه درفداراسیون وزنه برداری برگزار ودراین نشست خبری رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص عملکرد وزنه‌برداران و مسابقات قهرمانی آسیا و اینکه عنوان کرده بود رضایت نسبی از این نتایج دارد، اظهارداشت: حضور در آسیا به منظور ارزیابی از وضع موجود بود هرچند اعتقاد داشتم تیم ناقص اعزام شود و در برخی اوزان نماینده نداشته باشیم اما با شنیدن دلایل کادر فنی قانع شدم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد وزنه‌برداری ایران فاقد پشتوانه‌های لازم است 20 تا 25 نفر از نوجوانان هم اکنون زیر نظر حسین برخواه در حال آموزش هستند. متأسفانه عدم پشتوانه‌سازی در سال‌های گذشته باعث خالی شدن این رشته از قهرمان و ستاره شده است. باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره بازنشسته اعلام شدن سهراب مرادی بعد از ارتکاب به دوپینگ در فدراسیون قبلی و اقدام دیرهنگام برای بازگشت این وزنه‌بردار و اینکه آیا مرادی می‌تواند به حضور در مسابقات جهانی و حتی المپیک امیدوار باشد یا نه،‌ گفت: امیدواریم با حضور مرادی تیم متفاوتی در مسابقات جهانی داشته باشیم. وقتی امور فدراسیون را در دست گرفتیم اطلاعاتی از حال و روز این فدراسیون به دست آوردیم که باعث تعجب من شد. متأسفانه متوجه شدیم که فدراسیون قبلی بعد از اعلام محرومیت مرادی به دلیل دوپینگ اقدام به بازنشسته کردن وی کرده است.

مرادی تصریح کرد: در نظر داشتیم که سهراب مرادی را هم در قالب تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام کنیم اما فدراسیون آسیایی اعلام کرد که مرادی نمی‌تواند در این مسابقات حضور داشته باشد چرا که فدراسیون قبلی بعد از دوپینگش او را بازنشسته اعلام کرده بود و با وجود پایان محرومیتش به دلیل اقدام دیرهنگام فدراسیون گذشته برای رفع بازنشستگی‌اش این رقابت‌ها را از دست داد. زمانی که امور فدراسیون را در دست گرفته‌ایم هیچ کس به ما نگفت که چه اقدامی انجام شده است. البته در مورد چند وزنه‌بردار دیگر هم این کار انجام شده بود. با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه مرادی را در مسابقات جهانی در ترکیب تیم داشته باشیم خیلی ضعیف است چرا که قوانین بین‌المللی در این زمینه جدی است و چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: حتی حضور مرادی در المپیک هم در هاله‌ای از ابهام و تحت‌الشعاع این موضوع قرار دارد. چون بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تنها افرادی می‌توانند در المپیک به میدان بروند که حداقل در دو رویداد گزینشی حضور داشته باشد که با این تفاسیر در خوشبینانه‌ترین حالت مرادی تنها در یک رویداد می‌تواند شرکت کند. مسئولان فدراسیون قبل باید در این زمینه پاسخگو باشند. نه تنها باید پاسخگوی وزنه‌بردار بلکه پاسخگوی آرمان‌های یک ملت باشند. فدراسیون جهانی مقصر نیست چرا که این اقدام از سوی فدراسیون داخلی صورت گرفته است اما تمام تلاشمان را برای بازگرداندن مرادی انجام می‌دهیم هرچند که تا این لحظه نتیجه نگرفته‌ایم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره برنامه‌هایش برای پویایی لیگ این رشته گفت: در دوره گذشته که در فدراسیون مسئولیت داشتم اقدام به برگزاری لیگ وزنه‌برداری کردم که خیلی‌ها از این موضوع انتقاد کردند در حالی که خیلی از همان دوستان از این راه منتفع شدند اما زمانی که خودشان به فدراسیون آمدند لیگ را تضعیف کردند. امسال تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و تضمین آیین‌نامه‌های جدید شکل برگزاری لیگ را به روزتر کنیم و مطابق قوانین بین‌المللی برگزار کنیم. انتظار داریم رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در این زمینه به ما کمک کنند چرا که در جذب اسپانسرها می‌توانند تأثیرگذار باشند. این نگاه و توقع حداقلی ما است که از رسانه ملی داریم چرا که در رشته‌ای مانند وزنه‌برداری که همواره در المپیک‌ها مدال‌آور بوده است این پتانسیل وجود دارد. در حال حاضر لیگ کاملاً به صورت استاندارد برگزار می‌شود و امتیازدهی بر اساس قوانین روز جهانی انجام می‌شود.

علی مرادی درباره شرایط تیم وزنه‌برداری در مسابقات جهانی برای کسب سهمیه‌های المپیک گفت: امسال کار بسیار سختی در مسابقات جهانی خواهیم داشت. با توجه به اینکه کشورهای دیگر بعد از المپیک قبلی کارهای اساسی را برای پشتوانه‌سازی انجام دادند به نظر می‌رسد از حریفان عقب‌تر هستیم و باید تلاشمان را مضاعف کنیم.

وی درباره عدم استقبال استان‌ها از میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در برگزاری این رقابت‌ها گفت:‌ در گذشته با توجه به اینکه برگزاری این رقابت‌ها هزینه‌بر بود استان‌ها میزبانی را قبول نمی‌کردند اما با توجه به برنامه فدراسیون که قرار شد تمام هزینه‌ها را تقبل کند و استان‌های میزبان تنها اسکان ورزشکاران را برعهده بگیرد استقبال خوبی از این حرف شده است. مسابقات قهرمانی کشور به عنوان یکی از فاکتورهای کمیته فنی برای ارزیابی عملکرد وزنه‌برداران اهمیت دارد از این پس هر استانی که شایستگی را داشته باشد می‌تواند میزبانی مسابقات را قبول کند.

مرادی با اشاره به اینکه در مدت کوتاه حضورش در فدراسیون تلاش کرده است زیرساخت‌های لازم را برای نه تنها توسعه وزنه‌برداری در کشور بلکه در سطح بین‌المللی فراهم کند، گفت:‌ طبق تفاهم‌نامه‌ای که وزارت ورزش با سایر کشورها امضاء‌ کرده است وزنه‌برداران این کشورها با توجه به امکاناتی که فراهم کرده‌ایم می‌توانند از امکانات اردویی ما استفاده کنند. به فدراسیون جهانی هم اعلام کرده‌ایم که آماد پذیرایی از هشت کشور در رده‌های پایه برای استفاده از امکانات ایران هستیم. چرا که فضا و زیرساخت‌های خوبی ایجاد کرده‌ایم. از طرفی با تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار خوزستان، فرماندار اهواز و اداره کل تربیت بدنی آن استان منعقد کرده‌ایم قرار است روزهای 12 تا 16 بهمن‌ماه جام فجر را بعد از مدت‌ها در این استان برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره انتقاداتی که پیش از این مبنی بر کمبود بودجه و عدم حمایت‌های مالی لازم از سوی کمیته ملی المپیک شده بود، گفت: زمانی که این موضوع را مطرح کردند 5 ماه از سال گذشته بود تنها 4درصد از بودجه خود را دریافت کرده بودیم که پس از طرح آن تسریع پیدا کرد و تا به امروز 40درصد از بودجه‌مان را دریافت کرده‌ایم که جای تشکر دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب