امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11891 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر طرح ملی همسان‌گزینی خبرداد؛

ثبت نام بیش از 17 هزار نفر در سامانه همسان‌گزینی/ رسیدن به ازدواج پایدار در سامانه‌ همسان‌گزینی/به نشانی اینترنتی سامانه همسان‌گزینی دقت کنیم

خبرایران: زهره حسینی مدیر طرح ملی همسان‌گزینی گفت: طرحی ملی همسان‌گزینی پس از تهران در اصفهان آغاز به کار کرد و تا آینده‌ای نزدیک شهر مشهد به این مجموعه افزوده خواهد شد.
ثبت نام بیش از 17 هزار نفر در سامانه همسان‌گزینی/ رسیدن به ازدواج پایدار در سامانه‌ همسان‌گزینی/به نشانی اینترنتی سامانه همسان‌گزینی دقت کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری طرح ملی همسان‌گزینی به مناسبت هفته ازدواج، امروز یکشنبه 29 شهریور، با حضور «زهره حسینی»، مدیرطرح، محمدرضا کمن، نماینده وزارت ورزش و جوانان، «محمدرضا سلطانی‌شیرازی» مدیر روابط عمومی مؤسسه تبیان و اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات تبیان برگزار و دراین نشست خبری «زهره حسینی» مدیر طرح ملی همسان‌گزینی، با اشاره به استقبال از این طرح اظهار کرد: پس از رونمایی رسمی از سامانه همسان‌گزینی تبیان در 25 خردادماه و استقبال از سوی متقاضیان ازدواج برای استفاده از خدمات این سامانه شدت گرفت.

وی افزود: متأسفانه پس از راه‌اندازی سامانه همسان‌گزینی تبیان، وبلاگ‌ها و سایت‌های زیادی با این نام راه‌اندازی شد و حتی برخی از سایت‌های همسریابی با استفاده از این عنوان به تبلیغات محیطی دست زدند و سعی کردند از موج ایجاد شده جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی این پروژه سوء‌استفاده کنند.

مدیر طرح ملی همسان‌گزینی تصریح کرد: از آنجایی که این سایت‌ها خدمات خود را با اخذ مبالغ هنگفتی انجام می‌دهند؛ تأکید می‌شود که خدمات همسان‌گزینی تبیان تنها سرویس رایگان در این زمینه است و سایر سایت‌هایی که در این زمینه فعالند از متقاضیان خود هزینه‌های هنگفتی دریافت می‌کنند و  از متقاضیان درخواست می‌کنیم اگر برای یافتن نشانی اینترنتی همسان‌گزینی تبیان از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند حتما عبارت همسان‌گزینی تبیان را به موتورهای جستجو داده و برای استفاده از خدمات همسان‌گزینی تبیان به نشانی http://hamsan.tebyan.com مراجعه کنند.

حسینی افزود: پس از رونمایی سامانه همسان‌گزینی، سایت‌های دیگری نیز در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند و اعلام کرده‌اند که دارای مجوزهای لازم برای ارائه این نوع خدمات هستند؛ بنابراین اعلام می‌کنیم که هرمجموعه دیگری که بتواند در این زمینه فعالیت مناسب، مجوزهای لازم و مورد تأیید نظام و حاکمیت باشد، ما کاملا آماده همکاری با این مجموعه‌ها هستیم و از هم‌افزایی در این زمینه کاملا استقبال می‌کنیم و یکی از موارد ابهامی که در رسانه‌ها نسبت به طرح همسان‌گزینی اعلام شده است؛ بی‌اعتمادی عمومی نسبت به اینگونه فعالیت‌هاست که در میان خانواده ‌ها وجود دارد. بدیهی است پس از فعالیت‌های سایر سایت‌های همسریابی غیرمجاز که منجر به آسیب‌های بسیاری در جامعه شده است؛ نوعی منفی‌نگری و بدبینی نسبت به این موضوع در اذهان وجود داشته باشد.

مدیر طرح ملی همسان‌گزینی تصریح کرد: مقایسه طرح همسان‌گزینی با سایر سایت‌های همسریابی از اساس نادرست است؛ چراکه همسان‌گزینی تبیان دارای تفاوت‌های اساسی دارد که می‌توان به ارتباط نداشتن دختران و پسران در سایت، وجود معرفان ازدواج، امنیت و حفاظت از اطلاعات، رد و بدل نشدن اطلاعاتی نظیر عکس و اطلاعات تماس بین دختران و پسران، رایگان بودن و راستی‌آزمایی اطلاعات ثبت شده در سایت اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز طرح همسان‌گزینی با سایر سایت‌های همسریابی این است که مهم‌ترین هدف این طرح رسیدن به ازدواج پایدار و آگاهانه است. برای رسیدن به این هدف تا پنج سال پس از وقوع عقد ازدواج، هر شش ماه یکبار به استفاده از آزمون‌های سنجش میزان رضایت از زناشویی، وضعیت زوج‌ها بررسی می‌شود و در صورتی که به مشاوره نیاز داشته باشند به مشاوره خبره ارجاع داده می‌شود و از بسته‌های آموزشی متناسب با وضعیت خویش بهره خواهند برد و  با توجه به اینکه در طرح همسان‌گزینی همان روش سنتی معرفی توسط واسطان و معرفان با استفاده از تکنولوژی روز بهینه و علمی شده است، از همه معرفانی که در سطح استان تهران مشغول به انجام این امر خداپسندانه هستند، دعوت می‌کنیم با عضویت در شبکه معرفان تبیان در گسترش امر معرفی و دستیابی به ازدواج‌هایی آگاهانه و پایدار تبیان را یاری کنند.

وی با اشاره به شبکه‌های مختلف سامانه همسان‌گزینی اظهار کرد: سامانه همسان‌گزینی شامل چهار شبکه است که می‌توان به معرفان، مشاوران، راستی‌آزمایان و امناء است که البته رکن اصلی کار طرح همسان‌گزینی، شبکه معرفان به شمار می‌رود و  این طرح را در قالب استانی، روز چهارشنبه 25 شهریورماه در شهر اصفهان به عنوان اولین استان آغاز کردیم. همچنین تا یک ماه آینده در شهر مشهد این طرح را کلید خواهیم زد. البته از شهرهای مختلف درخواست‌های مختلفی شاهد بودیم که پس از ارزیابی در آن شهرها اجرایی خواهیم کرد.

حسینی بیان کرد: 17 هزار و 500 در سامانه همسان‌گزینی ثبت نام کرده‌ایم که از این تعداد 4 هزار و 500 معرفی توسط معرفان شبکه صورت گرفته است و خوشبختانه آمار معرفان درحال افزایش است و سعی داریم شبکه معرفان را گسترش دهیم زیرا با گسترش شبکه معرفان، شاهد تقویت سامانه خواهیم بود. همچنین 140 مورد ازدواج ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان به ترتیب مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند. همچنین 8 درصد از ثبت‌نام کنندگان سابقه ازدواج قبلی داشته‌اند یعنی متارکه یا همسرشان فوت شده است. 92 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان افرادی هستند که سابقه ازدواج ندارند و وضعیت مالی بیشترین درصد ثبت‌نام کنندگان متوسط هستند. همچنین بیشترین آمار ثبت نام کنندگان به ترتیب دهه 60، دهه 50 و دهه 70 به خود اختصاص داده‌اند. در رده‌های سنی متولد دهه 50 بیشترین تعداد خانم‌ها، متولد دهه 60 بیشترین تعداد خانم‌ها و آقایان به تناسب هم و در دهه 70 بیشترین تعداد آقایان هستند که در سامانه همسان‌گزینی ثبت‌نام کرده‌اند.

در ادامه محمدرضا کمن، نماینده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در سیستم مشاورین و مرکز مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره‌هایی صورت می‌گیرد تا بر اساس نتایج آن مشاوره مشخص شود که طرفین هم‌کفو یکدیگرند یا خیر. در طرح همسان‌گزینی تبیان این سیستم اجرایی می‌شود به این معنی که طرفین به صورت رایگان پیش از ازدواج مشاوره می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه فرهنگ مراجعه به مشاور در پیش از ازدواج به دلایل مختلفی همچون نبود توان مالی وجود ندارد اما سایت همسان‌گزینی این زمینه را به صورت آسان و رایگان برای جوانان فراهم کرده است.

این مشاور متخصص تصریح کرد: همه مشاوره‌های طرح همسان‌گزینی به صورت حضوری است چراکه معتقدیم مشاوره‌های حضوری تأثیرگذارتر از مشاوره‌های مجازی است. در این مشاوره‌ها از آزمون‌های روان‌سنجی استفاده می‌شود. نتایج آزمون در پرونده فرد قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، نتایج در ماتریس هوشمند سنجش می‌شود تا افرادی که هم‌سطح این فرد هستند، معرفی شوند و همه مشاوره‌ها و جلسات طرح از سوی مؤسسه تبیان نظارت کافی می‌شود و همه آنها مجرب و متخصص هستند.

کمن اظهار کرد: اگر ازدواج‌شان محقق شد، مشاوران تا پنج سال به صورت هر شش ماه یکبار کنار زوجین هستند و با آزمون‌های معتبر سازگاری زناشویی، زندگی‌ آنها را به صورت رایگان چک می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات زوجین این است که به هنگام ایجاد مشکلات کوچک، به مشاوران مراجعه نمی‌کنند و در نهایت همین مشکلات کوچک عمیق می‌شود. بسیاری از طلاق‌ها اگر به موقع از سوی مشاوران نظارت می‌شد، قطعا به طلاق نمی‌انجامید و  12 پکیج آموزشی درنظرگرفته شده است که دو پکیج برای پیش از ازدواج شامل آمادگی برای ازدواج، هدف از ازدواج، ضرورت ازدواج است. همچنین پکیج سوم هم مربوط به زمانی بوده که به فرد دیگری معرفی می‌شود و پکیج چهارم و پنجم مربوط به بعد از ازدواج و پکیج شش تا 12 مربوط به زمان فرزند دار شدن است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب