امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11886 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران خبرداد؛

برگزاری نمایشگاه جهیزیه ایرانی در کنارچهارمین نمایشگاه iran homex2015/ کارخانه و خط تولید شرکت سامسونگ در ایران پلمپ نشده/ حاشیه سود در لوازم خانگی بسیار اندک است/ امسال 5 سبد کالایی مخصوص جهیزیه ارائه می کنیم

خبرایران: محمد طحان پور رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: در نمایشگاه امسال 5 سبد کالایی مخصوص جهیزیه ارائه می کنیم که در گرانترین آنها که 10 میلیون تومان قیمت خواهد داشت حتی یخچال ساید باید ساید نیز قرار خواهد گرفت.
برگزاری نمایشگاه جهیزیه ایرانی در کنارچهارمین نمایشگاه iran homex2015/ کارخانه و خط تولید شرکت سامسونگ در ایران پلمپ نشده/ حاشیه سود در لوازم خانگی بسیار اندک است/ امسال 5 سبد کالایی مخصوص جهیزیه ارائه می کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست مطبوعاتی چهارمین نمایشگاه iran homex2015 امروز با حضور«محمد طحان پور» رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران و اصحاب رسانه برگزار و در این نشست خبری «محمد طحان پور» رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران اظهارداشت: برگزاری سه دوره نمایشگاه iran homex تجربیات خوبی برای ما داشته و خوشبختانه در سال جاری موفق شدیم چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی iran homex2015را در محوطه اصلی شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار کنیم که این امر فضای خوبی را برای حضور خانواده ها در نمایشگاه فراهم می آورد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطرنشان کرد: در کنار این نمایشگاه نمایشگاه جهیزیه ایرانی نیز برگزار می شود و نمایشگاه iran homex2015در فضایی بالغ بر 5000متر مربع از تاریخ اول لغایت 6 مهرماه برگزار می شود که در آن برندهای برگزیده ایرانی در کنار برندهای معتبر و رسمی خارجی حضور خواهند داشت.ضمن اینکه 120 هزار بن تخفیف دار در طول برگزاری نمایشگاه برای شهروندان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی تعداد 120 هزار قطعه بن خرید مخصوص کارگران توزیع کرده است که صاحبان این بن ها می توانند از تخفیف 5 تا 30 درصدی خرید استفاده نمایند که البته گروه لوازم خانگی مشمول 5 درصد تخفیف خواهند شد.  

طحان پورتاکید کرد: برخی کالاها مانند مبلمان گاهی تا 50 میلیون نیز قیمت گذاری می شوند اما حاشیه سود در لوازم خانگی بسیار اندک است و شاید در این حوزه میزان سود فروش 50 میلیونی حتی به یک میلیون تومان نیز نرسد و اتحادیه لوازم خانگی در راستای تعامل خود با دولت محترم در جهت مبارزه با قاچاق کالا در حوزه لوازم خانگی ، تصمیم گرفت تا آندسته از برندهای خارجی که گارانتی اصلی ارائه کرده و حق و حقوق قانونی خود را پرداخت کرده اند در نمایشگاه امسال شرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد کالاهای ارائه شده در نمایشگاه iran homex 2015 ایرانی هستند افزود 40 درصد باقیمانده در زمره برندهای معتبر و با کیفیت خارجی می باشند که با رعایت تمام موارد قانونی در بازار ایران حضور دارند.

طحان پور با اشاره به انتظار مردم در خصوص کاهش قیمت لوازم خانگی پس از توافق هسته ای خاطر نشان کرد: نگاهی که مردم به ارزانی کالاها دارند ما نیز داریم اما این امر زمان بر است و باید منتظر ماند تا پس از اجرای مفاد توافق هسته ای قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران درمورد تمهیدات اتحادیه لوازم خانگی در اجرای طرح پرداخت وام 10 میلیونی خرید کالا به زوجهای جوان هم ابرازداشت: ما در اتحادیه شعار« ایرانی ، کالای خوب ایرانی بخر» را سر لوحه کار خود قرار دادیم و در همین راستا به دولت پیشنهاد دادیم تا با ارائه  5 سبد کالایی مختلف در 5 رنج قیمتی تا سقف 10 میلیون تومان به کمک این طرح بشتابیم و در نمایشگاه امسال 5 سبد کالایی مخصوص جهیزیه ارائه می کنیم که در گرانترین آنها که 10 میلیون تومان قیمت خواهد داشت حتی یخچال ساید باید ساید نیز قرار خواهد گرفت.

وی یادآورشد: در این سبد کالایی تنها اجناس ایرانی با کیفیت قرار خواهند داشت و در صورتی که طرح پیشنهادی اتحادیه اجرایی شود نه تنها به واحدهای تولیدی ایرانی کمک خواهد شد بلکه مشکل قدیمی صدور فاکتورهای صوری خرید کالا بسته خواهد شد. وی افزود: درطرح پیشنهادی ما مقرر شده است بانکها بهای سبد کالایی انتخاب شده توسط زوجها را در وجه اتحادیه صادر کرده و ما نیز جهیزیه را به درب منزل افراد ارسال کنیم.

طحان پور اضافه کرد: متاسفانه تعداد کارخانه های تولید کننده لوازم خانگی درکشور زیاد است به طوری که به عنوان مثال در تولید اجاق گاز 200 کارخانه اقدام به تولید این وسیله می کنند که مجبور هستند برای باز ماندن در کارخانه با هر قیمتی به تولید ادامه دهند که متاسفانه ضرر این کار به تولید کنندگان با کیفیت نیز آسیب می رساند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به نبود آنالیز قیمت در ایران هم گفت: نه تنها هزینه تولید در ایران بالا است بلکه تولید کنندگان نیز بر اساس یک فرهنگ غلط قیمتهای خود را بالا قیمت گذاری می کنند تا به مصرف کننده القا کنند کیفیت کالای آنها با برندهای معتبر و با کیفیت داخلی و خارجی تفاوتی ندارد.

وی درمورد اقدامات اتحادیه لوازم خانگی در برخورد با پدیده قاچاق کالا هم عنوان داشت: در صورتی که قیمت و کیفیت اجناس تولیدی خوب باشد پدیده قاچاق به خودی خود برچیده می شود و جذابیتی برای حضور قاچاقچیان باقی نمی ماند. وی افزود: در حوزه لوازم خانگی ، قاچاق کالا در تهران کمتر به چشم می خورد و این پدیده بیشتر در استانهای مرزی قابل مشاهده است که البته برخورد با آن تبعات دیگری مانند بیکاری قشر عظیمی از هموطنان مرز نشین را بخصوص در بازارچه های مرزی در پی خواهد داشت.

طحان پور افزود: به دولت پیشنهاد دادیم بحث صدور پروانه ارائه خدمات گارانتی را به اتحادیه واگذار کند که در صورت اجرای آن می توانیم ظرف مدت دو سال قاچاق کالا در حوزه لوازم خانگی را به میزان چشمگیری کاهش بدهیم.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران درپایان تاکید کرد: به هیچ عنوان کارخانه و خط تولید شرکت سامسونگ در ایران و به خصوص در روزهای اخیر پلمپ نشده است. بلکه اتفاقی که افتاده اینکه اداره استاندارد تعدای از محصولات این شرکت را به صورت اتفاقی از خط تولید جدا کرده و برای آزمایش و تست به ازمایشگاههای خود برده است. ضمن اینکه شرکت سامسونگ استانداردهای کشور کره و اتحادیه اروپا را دارد و به باور مسولان سازمان استاندارد شرکت سامسونگ باید استانداردهای داخل ایران را نیز اخذ کند .  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب