امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11795 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افزایش کشته شدگان ایرانی حادثه مکه به 8 نفر/ 3 حاجی ایرانی مفقود الاثر هستند + تصویر

خبرایران: با پیدا شدن جنازه سه نفر دیگر از زائران مفقود شده حادثه مسجدالحرام، تعداد فوت شدگان ایرانی به 8 نفر افزایش یافت
افزایش کشته شدگان ایرانی حادثه مکه به 8 نفر/ 3 حاجی ایرانی مفقود الاثر هستند + تصویر
حمید محمدی ، ضمن تکذیب خبر منتشر شده در العربیه گفت: به دنبال سقوط مرگبار جرثقیلی در مسجدالاحرام و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های عربستان، بلافاصله از تمام کاروان‌های ایرانی خواستیم تا مفقودشدگان و گم‌شدگان خود را اعلام کنند. وقتی که تعداد گم‌شدگان مشخص شد، تیم پزشکی و امدادگران حج و زیارت ایران به تمام موسسه‌های درمانی و پزشکی در مکه مراجعه کردند تا در جست‌وجوی مفقودین ایرانی باشند. وی ادامه داد: پایان شب گذشته (شنبه) به دنبال این جست‌وجوها، 4 جسد ایرانی در بین کشته‌شدگان آن حادثه شناسایی شدند که به خانواده‌هایشان نیز اطلاع داده شده است.

محمدی با اعلام اینکه در حال حاضر 6 زائر ایرانی دیگر مفقود شده‌اند و گروه‌های تجسس پیگیر آن‌ها هستند تا وضعیت آن‌ها را شناسایی کنند، 4 زائر ایرانی فوت شده در حادثه طوفان مکه را سیدمحمد هاشم ذهی از استان سیستان و بلوچستان، علیرضا عامری از استان سمنان، ولی اسمعیلی از خراسان جنوبی و محمد مجلسی از تهران معرفی کرد که شب گذشته شناسایی شدند.

سازمان حج و زیارت اسامی مفقودین حادثه روز جمعه را نیز به این شرح اعلام کرد:

مریم آل‌طه بناب از کاروان 11266 استان آذربایجان شرقی

حسن قاسمی درآبادی از کاروان 17710 استان تهران

فاطمه دامغانی از کاروان 22124 استان سمنان

کبری‌بیگم میرغفوری از کاروان 22124 استان سمنان

احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری

محمدجعفر فلاح از کاروان 13352 استان اصفهان

همچنین شعبان گرجی از کاروان 33021 استان همدان نیز جزو مفقودین بود که به تازگی پیدا شد.این سازمان همچنین اعلام کرد، خبر مفقود شدن این زائران به خانواده‌هایشان اطلاع داده شده است.سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده بود یک زائر ایرانی به نام سیف‌الله اسدی مینا از استان همدان در حادثه طوفان مکه درگذشته و 32 تن دیگر مجروح شده‌اند. این در حالیست که شبکه العربیه امروز در گزارشی اعلام کرد، بر اثر حادثه روز جمعه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، 25 ایرانی کشته شده‌اند.

در پی تلاش برای یافتن مفقودین ایرانی حادثه روز جمعه مکه مکرمه، جنازه 3 نفر دیگر از مفقودین پیدا شد تا تعداد کشته شدگان ایرانی این حادثه به 8 نفر برسد.

اسامی این افراد به شرح زیر است: حسن قاسمی درآبادی از کاروان 17710 تهران، احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری و محمد جعفر فلاح از کاروان 13352 استان اصفهان.

اسامی اجساد 5 نفر دیگر از زائران که تا صبح امروز شناسایی شده بودند نیز به این شرح است: محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان.

کماکان از سه نفر زائران مفقودی حادثه مکه به نام های مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان 11266، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌الله با شماره کاروان 22124، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان 22124 خبری در دست نیست.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب