امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1179 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام کمساری در نشست خبری عکس «اشراق»مطرح کرد؛

هدف ما ترویج و توسعه‌باورهای دینی با استفاده از زبان تأثیرگذار هنر است

خبرایران :حجت‌الاسلام کمساری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌های اشراق با اشاره به افزایش آمار شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره عکس حوزه «اشراق» گفت: در این جشنواره 420 هنرمند از سراسر کشور شرکت کردند که 86 نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
هدف ما ترویج و توسعه‌باورهای دینی با استفاده از زبان تأثیرگذار هنر است

به گزارش خبرایران، نشست خبری سومین دوره جشنواره عکس حوزه «اشراق» بعد از ظهر امروز (دوشنبه 23 دی ماه جاری) در نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ابراهیم سلیمانی دبیر سومین جشنواره عکس حوزه و اصحاب رسانه برگزار شد.

 در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام کمساری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌های اشراق طلاب با اشاره به رشد دو و نیم درصدی ارسال آثار به جشنواره عکس حوزه بیان داشت: هدف ما ترویج و توسعه‌باورهای دینی با استفاده از زبان تأثیرگذار هنر است که این جشنواره در موضوع طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه برگزار شده است که شرکت‌کنندگان در این جشنواره اعم از روحانیون و غیر روحانیون هستند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود،‌ افزود: سه‌شنبه هفته جاری مصادف با اول بهمن‌ماه جاری مراسم اختتامیه در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساعت 9:30 صبح با حضور هنرمندان و برگزیدگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کمساری با تأکید بر اینکه به تصویر کشیدن حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف هدف اصلی جشنواره عکس اشراق حوزه است، بیان داشت: در سومین جشنواره عکس حوزه 420 هنرمند از سراسر کشور آثار خود را به جشنواره ارسال کردند که 86 نفر از آن‌ها را بانوان و 304 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که نشان از رشد کمی و کیفی آثار دارد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی از سوی مجتبی آقایی، امیرعلی جوادیان و محمد جهانبخش مورد داوری قرار گرفت که در مرحله نهایی 150 عکس مورد بررسی قرار گرفت، همچنین در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری تا پایان سال از 60 عنوان کتاب ادبی تحت عنوان «اشراق» رونمایی می‌کنیم که پنج رمان به قلم رمان‌نویسان حوزوی، 30 عنوان کتاب ادبی در موضوعات نثر، مجموعه شعر، داستان کوتاه و چند کتاب خوشنویسی از جمله آن‌هاست.

بنابراین گزارش، در ادامه ابراهیم سلیمانی دبیر سومین جشنواره عکس حوزه با اشاره به اینکه در مجموع ۳۳۱۱ اثر در قالب تک عکس و مجموعه عکس به جشنواره ارسال شده است، گفت: با فراخوان برگزاری جشنواره در تیر ماه گذشته و همکاری خبرگزاری فارس و اصحاب رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی جشنواره در سومین دوسالانه عکس حوزه شاهد رشد آثار بودیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس آثار منتخب در نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: این نمایشگاه در حاشیه مراسم اختتامیه از اول تا دهم بهمن ماه برگزار می‌شود، همچنین به نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب 20 میلیون، 15 میلیون و 10 میلیون ریال همراه با تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه نشان شمسه محمدی به مناسبت سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) به برگزیدگان اهدا می‌شود، اظهار داشت: به کلیه کسانی که آثار آن‌ها به بخش نهایی مسابقه راه ‌یافته است و یا آثارشان در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، به ازای هر عکس 500 هزار ریال حق‌التصویر اهدا می‌شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب