امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11749 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کتاب نخواندن معضل بزرگ کودکان ما است / در کودکی روحیه دخترانه نداشتم / حوصله خانواده ها کمتر شده

خبرایران: ستاره اسکندری معتقد است که آنچه امروز در کودکان ما تبدیل به معضل بزرگی شده کتاب نخواندن آنها است البته نباید از یاد ببریم که امروز بزرگترها هم کتاب نمی خوانند درحالیکه اینکار آنها می تواند الگوی خوب و مناسبی برای کودکان باشد تا کودکان هم به تبعیت از آنها کتاب بخوانند.
کتاب نخواندن معضل بزرگ کودکان ما است / در کودکی روحیه دخترانه نداشتم / حوصله خانواده ها کمتر شده

به گزارش خبرایران از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، ستاره اسکندری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: امروز شاهدیم که فضای مجازی از سمت بزرگترها به کودکان کشیده شده است و این امر برای کودکان اثر مثبتی به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در زندگی پرشتاب که هر روز شرایط اقتصادی بدتر می شود حوصله خانواده ها نیز کمتر شده به همین دلیل هم می خواهند کودکانشان  تنها سرگرم باشند.

اسکندری همچنین خاطرنشان کرد: یادم می آید در زمان ما کودکان خودشان باهم در مدرسه، میهمانی و پارک ارتباط می گرفتند و باهم بازی می کردند اما امروز شاهد هستیم که تعداد کودکان بسیار کم شده و ما دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه کودکان نسل جدید بیشتر با تبلت و آی پد در فیس بودک، تلگرام و اینستاگرام سرگرم هستند که تبعات بد آنرا در نسل های آینده خواهیم دید.

اسکندری با بیان اینکه در کودکی اسباب بازی زیادی نداشته است گفت: من در تربت حیدریه به دنیا آمدم و در 4 سالگی به تهرن آمدیم و روزهای تعطیل که به آنجا می رفتیم بیشتر در باغ و بستان ها  فوتبال  و خاک بازی می کردیم. یادم می آید پر از هیجان بودم و زیاد روحیه دخترانه نداشتم و اوج بازی دخترانه من خواندن کتاب قصه بود.

اسکندری در ادامه گفت: مهم این است که کودکانمان را رها نکنیم و از اینکه با فضای مجازی سرگرم باشند ترس داشته باشیم زیرا استفاده از این نوع بازی ها و فضای مجازی کودک را  کم تحرک می کند و همین موضوع خلاقیت آنها را کم می کند. این کودکان قرار است آینده این سرزمین را به دست گیرند بنابراین باید توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب