امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11680 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

شمسه در راستای تحقق عدالت شهری حرکت می کند /شمسه وظیفه و هدف خود را در موضوعات ارزشی و ملموس جامعه گنجانده

خبرایران: به اعتقاد عضو شورای اسلامی شهر تهران، «شمسه» در راستای تحقق عدالت شهری حرکت می کند.
شمسه در راستای تحقق عدالت شهری حرکت می کند /شمسه وظیفه و هدف خود را در موضوعات ارزشی و ملموس جامعه گنجانده

قبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: شمسه، مجموعه جشنواره های مستمر و مداومی است که در برگزاری سالانه خود هر بار نسبت به دوره قبل نوآوری را ضمیمه برنامه هایش می کند.

وی افزود: برگزاری هر جشنواره به معنای بزرگداشت مجموعه ای از حوزه های مرتبط به هم برای ارتقای موضوعاتی در سطح شهر یا کشور است که می تواند به شناسایی استعدادها و بسط و گسترش فرهنگ جامعه کمک شایانی کند.

شاکری اظهار داشت: جشنواره های شمسه افرادی را که بصورت پراکنده در یک موضوع فعال هستند، گرد هم می آورد و زمینه آشنایی با افکار و فعالیت های مختلف را فراهم می سازد که این امر، موجب هم افزایی شهروندان در کنار یکدیگر می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نکته مهم و غیر قابل قیاس جشنواره های شمسه با دیگر جشنواره های این چنینی، حمایت و انتشار آثار و خروجی های این مجموعه در قالب های مختلف است. از این منظر، شمسه حامی جدی آثار و شرکت کنندگان است.

وی گفت: به بیان دقیق تر، حسن جشنواره های شمسه در مسکوت نماندن آثار به شکل فرم و قالب است. وقتی آثار به صورت فرمی و قالبی باشد بعد از مدتی شرکت کنندگان احساس می کنند فقط یک شکل و فرم برگزار شده که در زندگی روزمره فرهنگی، هنری و اجتماعی مردم کارکردی ندارد و این مسئله، حس سرخوردگی را در آنان ایجاد می کند.

اقبال شاکری شمسه وظیفه و هدف خود را در موضوعات ارزشی و ملموس جامعه گنجانده و محتوا و فضا را در تحقق این امر مرتبط کرده است که این اقدام می تواند اثرات فوق العاده ای در شهر تهران و حتی جامعه ایرانی به جای بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حرکت جشنواره های شمسه در راستای تحقق عدالت شهری است، خاطرنشان کرد: کار ارزشمندی  که جشنواره شمسه در برابری فرصت ها و امکانات در حمایت و پشتیبانی استعدادهای سراسر تهران انجام داده بسیار مفید است که باید الگویی برای دیگر جشنواره ها شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب