امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11646 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

يزدانی شهردار منطقه یک خبرداد؛

بهره برداری از 100پروژه شهري در شمال تهران 14 شهريور ماه با حضور شهردار تهران

خبرایران : با هدف ارتقاء سرانه هاي خدماتي و برقراري عدالت اجتماعي در محلات، بيش از 100 پروژه شهري در شمال تهران آماده بهره برداري شد.
بهره برداری از 100پروژه شهري در شمال تهران 14 شهريور ماه با حضور شهردار تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه يک مجتبي يزداني، شهردار اين منطقه با اعلام  خبر فوق اظهار داشت: براي بهره مندي يکسان شهروندان از امکانات مناسب شهري در محلات ،پروژه هاي امور شهري، فضاي سبز، فرهنگي، عمراني، ترافيکي و... در سطح منطقه يک اجرا و پس از طي دوره بهره برداري آزمايشي به صورت رسمي با حضور شهردار تهران افتتاح مي شود.

وي افزود: شهرداري منطقه يک توانسته با شناخت نيازها و ضرورت هاي پيش روي شهر و شهروندان در مسير توسعه زيرساخت ها و جبران کمبودها گام بردارد و  حجم قابل قبولي از مطالبات و خواسته هاي شهروندان را پاسخ دهد که در اين ميان برخي طرح ها به لحاظ وسعت تقاضا و تاثير گذاري در شهر، منطقه و يا محله از اهميت بيشتري برخوردار بوده است.

يزداني گفت: منطقه يک با دارا بودن فضاي سبز مناسب سهم قابل توجهي از تفرجگاههاي طبيعي پايتخت را در اختيار دارد بر همين اساس با هدف کاهش آثار مخرب زندگي شهري در زيست بوم منطقه موضوع توسعه بوستانها در اولويت فعاليت هاي منطقه  قرار گرفت  و طي آن باغ هاي قديمي تملک و احيا و 38 بوستان محله اي به مساحت کل بيش از 132 هزار متر مربع و بيش از 15 بوستان فرامنطقه اي احداث شد.

وي با اشاره به وجود 7 رود دره در شمال تهران گفت: با بهسازي و مناسب سازي آنها، فضاهاي سبز و تفرجگاهي در دامنه هاي البرز در حال توسعه است که ساماندهي آنها علاوه بر ايجاد فضاي مناسب در جهت توسعه گردشگري تهران، باعث حفظ روددره ها در مقابل ساخت و سازهاي غير مجاز، حفظ محيط زيست و استفاده بهينه شهروندان از فضاهاي گردشگري مي شود که در همين راستا پياده روسازي و زيبا سازي رود دره هاي دربند، گلابدره،ولنجک، به مساحت بيش از 130 هزار متر مربع انجام شد.

يزداني با اشاره به طرح هاي اجرا شده در حوزه اجتماعي، ورزشي گفت: احداث 8 سراي محله، احداث و توسعه 5 مجموعه ي فرهنگي و ورزشي، احداث 12 و توسعه و بهسازي 11 زمين چمن مصنوعي به مساحت بيش از 22 هزار متر مربع  از جمله اقدامات اجرا شده است.

شهردار منطقه يک خاطر نشان ساخت: در حوزه حمل و نقل و ترافيک نيز احداث 10 پارکينگ مکانيزه و روباز، توسعه و هوشمندسازي پارکينگ هاي طبقاتي تجريش و شهيد باهنر ،تجهيز پايانه حمل و نقل عمومي، پل هاي عابر پياده ، اجراي 160 مورد اصلاح هندسي، 11 مورد پهلوگاه ايستگاه اتوبوس و تاکسي و...  انجام شده است.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب