امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11645 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار در تهران در منطقه 22 صورت گرفت؛

کنترل سوسک پوستخوار کاج در بوستان جنگلی چیتگر به روش شکار انبوه Mass trapping

خبرایران : با بکارگیری روش شکار انبوه برای مبارزه با پوستخوار کاج در بوستان جنگلی چیتگر، درختان کاج این بوستان زندگی تازه ای خواهند یافت.
کنترل سوسک پوستخوار کاج در بوستان جنگلی چیتگر به روش شکار انبوه Mass trapping

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، این اقدام از سوی اداره فضای سبز حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه صورت گرفته است.

قاسم مولایی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « شناسایی دقیق گونه آفت با روش های علمی، بازدید و بررسی نقاط آلوده و تعیین کانونهای آلودگی فعال بوسیله دستگاه GPS، تعیین نقاط تله گذاری با توجه به نقشه و میزان آلودگی و پوشش حداکثری تمام منطقه و نصب تله ها مراحل اجرای این عملیات بوده است. با انجام این روش، تعداد بسیاری از حشرات بالغ شکار شده و جمعیت آفت در میان درختان کاج نیز بدینوسیله کاهش پیدا کرده است. بهترین مزیت استفاده از این روش این است که کنترل آفت با تمام استانداردهای زیست محیطی سازگار بوده و به بهره برداران از بوستان هیچگونه خسارتی وارد نمی کند.»

وی افزود: « علاوه بر استفاده از روش شکار انبوه سایر اقدامات لازم برای کنترل هر چه بیشتر این آفت از جمله روغن پاشی زمستانه ، محلول پاشی با کود هیومی فول برای تقویت درختان ، آبیاری منظم ، کندوکوب و یخ آب زمستانه ، چالکود نیز در سطح وسیع در کانون های آلوده و درختان سالم در حاشیه کانون های آلوده انجام شده است.»

متاسفانه در چند سال اخیر یکی از معضلات اصلی درختان کاج در شهرهای مختلف و تهران شیوع آفت خطرناک سوسک پوستخوار کاج بوده که افزون بر خسارت مستقیم به درختان کاج می تواند در صورت کنترل نشدن، هر ساله باعث قطع تعداد زیادی از درختان کاج فضای سبز و عرصه های جنگلی شود. مهمترین روش برای کنترل این آفت استفاده از فرمونهای تجمیعی به عنوان مواد جلب کننده حشرات کامل آن در قالب تکنیک Mass trapping است که اکنون در بوستان جنگلی چیتگر از آن استفاده می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب