امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11581 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت واحد، هماهنگی دستگاه‌های دولتی با مدیریت شهری است

خبرایران: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مشارکت جدی تر دستگاه‌های دولتی در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: متاسفانه تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های دخیل در نوسازی بافت‌های فرسوده شکل نگرفته است.
نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت واحد، هماهنگی دستگاه‌های دولتی با مدیریت شهری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مجتبی شاکری با بیان این مطلب متاسفانه دستگاه‌های دخیل در امر احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده به طور جدی به این مساله ورود پیدا نکرده‌اند، افزود: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت شهرداری تهران و تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نیرو، سازمان آب و برق و سایر مجموعه‌ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به ضرورت تجمیع ریزدانه‌ها در بافت‌های فرسوده گفت: در برخی مناطق، تجمیع ریزدانه‌ها منجر به برهم خوردن بافت موجود می‌شود، بنابراین در برخی از بافت‌های فرسوده نیازمند نقشه و طراحی جدید هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که باید کمیته مشترکی با مسوولیت شهرداری تهران در راستای حل معضل بافت‌های فرسوده تشکیل شود، گفت: لازم است کارگروهی به طور مشخص و جدی در احیای و نوسازی بافت‌های فرسوده فعالیت کند.

شاکری با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها در بافت‌های فرسوده توان بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خود را ندارند، گفت: در بسیاری از مواقع به دلیل گستردگی ریزدانه‌ها نیازمند تجمیع و تغییر بافت هستیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های پولی و مالی کشور است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر وظیفه نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد، افزود: متاسفانه تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مربوط همچون سازمان آب و برق و گاز با مدیریت شهری شکل نگرفته است.

شاکری به بسته‌های تشویقی سازمان نوسازی شهرداری تهران اشاره و تصریح کرد: هرچند بسته‌های تشویقی شهرداری تهران اقدام قابل قبولی است، اما تا زمانی که دستگاه‌های دولتی به طور جد به نوسازی بافت‌های فرسوده روی نیاورده اند شاهد پیشرفت و نوسازی بافت‌های فرسوده نخواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه لازم است دولت بودجه قابل توجهی را به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص دهد، گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکرات داده شده شاهد اختصاص بودجه قابل توجه در این خصوص نیستیم.

وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با مدیریت واحد امکان‌پذیر است، گفت: تا زمانی که همه دستگاه‌های دخیل در این قضیه با یکدیگر مشارکت نکنند توسعه و پیشرفتی در این قضیه نخواهیم داشت و متاسفانه از عواقب این ناهماهنگی، رخ دادن فاجعه بزرگ در زمان وقوع زلزله است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب