امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11502 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

سامانه نسیم برای متمرکز کردن 200 هزار حساب دولتی است/ ضرب سکه یک بهار، 5/2 بهار و 5 بهار آزادی به مناسبت تولد امام رضا (ع) / سامانه آریا جایگزین ساتنا شده

خبرایران: محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی گفت:سامانه نسیم برای متمرکز کردن 200 هزار حساب دولتی است که این اقدام از نظر مدیریت منابع و مصارف دولت بسیار قابل اهمیت است.
سامانه نسیم برای متمرکز کردن 200 هزار حساب دولتی است/ ضرب سکه یک بهار، 5/2 بهار و 5 بهار آزادی به مناسبت تولد امام رضا (ع) / سامانه آریا جایگزین ساتنا شده

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری مدیران عامل بانک مرکزی امروز بعداز ظهربا حضور«محمود احمدی» دبیرکل بانک مرکزی،«حمید تهران‌فر» معاون نظارتی بانک مرکزی ،«پیمان قربانی» معاون اقتصادی بانک مرکزی و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در بانک مرکزی برگزار و دراین نشست خبری «محمود احمدی» دبیرکل بانک مرکزی از ضرب سکه یک بهار، 5/2 بهار و 5 بهار آزادی به مناسبت تولد امام رضا (ع) خبرداد و اظهارداشت: این سکه‌ها با طرح جدید در دو نوع طلایی و نقره‌ای ضرب می‌شود و از این سکه‌ها به همراه طرح جدید ایران‌چک 50 هزار تومانی فردا رونمایی می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بانک مرکزی برای توسعه ابزارهای الکترونیک، تصریح کرد: سامانه آریا جایگزین ساتنا شده که این سامانه کاملا بومی و توسط مختصصان ایرانی طراحی شده است و سامانه چکاوک در سال 94 به بهره‌برداری رسید و ما توانستیم رضایت مردم در وصول چک را افزایش دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های سپام و نسیم تصریح کرد: سامانه نسیم برای متمرکز کردن 200 هزار حساب دولتی است که این اقدام از نظر مدیریت منابع و مصارف دولت بسیار قابل اهمیت است و در بخش کارت‌های بانکیٰ سرانه کارت 4.3 کارت به ازای هر نفر و در مجموع 300 میلیون فقره کارت بانکی است که 67 درصد آن مربوط به کارت خرید است. تعداد خودپردازها در کشور به 40 هزار دستگاه رسیده و تعداد پایانه‌های فروش 3 میلیون و 800 هزار فقره است.

دبیرکل بانک مرکزی ادامه داد: گردش مالی در سامانه‌های پرداخت 11 برابر نقدینگی است و در سال گذشته 19 میلیارد تراکنش در سامانه‌های بانکی درون شبکه بانک مرکزی انجام شد که اگر سامانه‌های دورن بانکی را حساب کنیم این رقم به 30 میلیارد تراکنش می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد تراکنش‌های موفق از 92 درصد به 98.5 درصد رسیده است، گفت: در شاپرک نسبت تراکنش‌های موفق به 99 درصد رسیده است.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی برنامه‌ای برای افزایش سقف برداشت روزانه از خودپردازها را دارد، اظهارداشت: با توجه به توسعه بانکداری الکترونیک نیاز چندانی به افزایش سقف احساس نمی‌شود، اما پیشنهاد افزایش سقف برداشت روزانه از خودپردازها تا 400 هزار تومان در حال بررسی است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت چکاوک گفت: از خرداد ماه امسال تاکنون روزانه یک میلیون فقره چک در سامانه چکاوک پردازش شده و در برخی روزها به یک میلیون و 200 هزار فقره هم رسیده که ارزش ریالی آن 54 هزار میلیارد ریال است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب