امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11499 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران؛

شمسه می تواند ضعف نمادهای شهری تهران را برطرف کند

خبرایران: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: «شمسه» می تواند ضعف نمادهای شهری تهران را برطرف کند.
شمسه می تواند ضعف نمادهای شهری تهران را برطرف کند

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی،هنری و تجسمی شمسه گفت: وقتی کار تخصصی در عرصه فرهنگ انجام دهیم رغبت را در جوانان ایجاد کرده و آنان را به حضور در این حوزه حرکت داده ایم که این رویکرد می تواند منشا خیر و برکت برای جامعه باشد.

وی از طرح های برگزیده در بخش های تندیس، نقاشی و معماری اسلامی در سطح محلات  شهر تهران استقبال کرد وگفت: در دنیای امروز دیگر، بحث نماد در سازه های بزرگ نیست بلکه در دل و زندگی مردم، در پارک ها و مسیرهایی که حرکت می کنید است؛ اقدام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در برگزاری جشنواره های شمسه می تواند دستور کاری برای ورود ذائقه و مزاج فرهنگی مردم در سطح شهر باشد و برگزاری مستمر آن، موجب پرهیز از دوباره کاری می شود.

دنیامالی با توجه به پوشش سراسری جشنواره های شمسه در تمام مناطق و محلات تهران گفت: مناطق و محلات شهر تهران از لحاظ کالبدی متنوع هستند، که شرکت کنندگان مجموعه جشنواره های شمسه در حوزه تندیس و نقاشی با اقتضائات و هارمونی که هر منطقه دارد ایده پردازی کنند و براساس ریخت شناسی محلات، اثرات پست مدرن، مذهبی یا سنتی ارائه دهند.

این استاد دانشگاه و عضو شورای اسلامی شهر تهران، شناخت تاریخ و فرهنگ کشورمان و پاسداشت این فرهنگ توسط جوانان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: این آشنایی و شناخت، مسئله حائز اهمیتی است؛ از این رو، در حوزه نمادهای شهری، جشنواره شمسه می تواند قدرت تشخیص خلأ نمادهای شهری تهران را با توجه به مقتضیات زمان و مکان در جوانان به وجود آورد و این ضعف را برطرف کند.

دنیامالی با اشاره به استمرار چهار ساله مجموعه جشنواره های شمسه گفت: استمرار در هر امری نتیجه ای مطلوب به همراه دارد و خوشبختانه فعالیت در حوزه فرهنگی به دلیل وجود خلاقیت و متدهای جدید دچار یکنواختی  و تکرار نمی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، ادامه داد: موضوعی که در این بین مورد توجه است خارج شدن مجموعه جشنواره های شمسه به علت گستردگی موضوعات و تمرکز در بحث فرهنگی از حالت شکلی و قالبی است؛ همچنین این جشنواره، باید محتوا و تحلیل کارشناسی را جز برنامه های فرهنگی خود قرار دهد تا از تکرار جلوگیری کند.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. آثار هم اکنون در مرحله داوری است و اختتامیه چهارمین دوره جشنواره های شمسه در شهریورماه 94 برگزار می شود .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب