امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11469 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس بانک مرکزی خبرداد؛

فعالیت 2 بانک از ۴ بانک ایرانی در انگلستان/ تطیبق بانک‌های ایران با شرایط روز زمان بیشتری را می‌طلبد/ بانک‌های انگلیس به اندازه کافی تمایل برای فعالیت و حضور در ایران دارند

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید هیات تجاری و بانکی انگلستان از بانک مرکزی گفت: فعلا دو بانک از ۴ بانک ایرانی در انگلستان فعال می‌شوند.
فعالیت 2 بانک از ۴ بانک ایرانی در انگلستان/ تطیبق بانک‌های ایران با شرایط روز زمان بیشتری را می‌طلبد/ بانک‌های انگلیس به اندازه کافی تمایل برای فعالیت و حضور در ایران دارند

به گزارش خبرایران، ولی‌الله سیف در حاشیه دیدار هیأت تجاری و اقتصادی انگلیس از بانک مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط روابط بین دو کشور سوابق گذشته و همکاری بین بانکی و ظرفیت‌های اقتصادی گفت‌وگو شد و استقبال زیادی از طرف انگلیسی برای حضور در ایران نشان داده شد.

وی افزود: روابط و شرایط فعالیت بانک‌های خارجی در ایران توضیح داده شد و همچنین اعلام شد، بانک‌هایی که در انگلستان فعال بودند و به دلیل تحریم‌ها سطح فعالیت‌ آنها کاهش یافت به تدریج با توجه به دستاوردهای تفاهم‌ و برنامه‌ برجام مجدداً فعال می‌شوند تا زمینه تسهیل و افزایش سرعت فعال شدن این بانک‌ها مورد بحث قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه زمینه‌ها و ظرفیت‌های مبادلات تجاری بین دو کشور و جهت‌گیری‌های اقتصاد ما و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی تشریح شد، گفت: موانعی که برای بالا رفتن حجم مبادلات تجاری بین ایران و انگلستان وجود دارد و محدودیت‌های بانکی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل مورد بحث قرار گرفت و فکر می‌کنم عزم جدی در این رابطه وجود دارد که این موانع برداشته شود و وزیر امور خارجه انگلستان این نظر را داشت که نمی‌توان مشکلات به این شکل باقی بماند و باید حتماً قدم‌هایی را برای تسهیل روابط بردارند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه استقبال زیادی از طرف سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد از ناحیه انگلستان هم این مسئله مورد توجه قرار گیرد و در مذاکرات قرار شد یک مبادله هیأت بانکی هم بین دو کشور انجام شود و زمینه‌ همکاری بیشتر در حوزه بانکی ایجاد شود.

سیف در مورد دو بانک ایرانی که قرار است در انگلستان فعال شوند، گفت: 4 بانک در انگلستان داریم که بانک ملی و بانک پرشین اینترنشنال آمادگی آغاز به کار در این کشور را دارند و دو بانک دیگر متعاقباً اقدام خواهند کرد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: بانک‌های انگلیس به اندازه کافی تمایل برای فعالیت و حضور در ایران دارند و در کنار آن یک واقعیت وجود دارد و آن این است که بانک‌های ما به استانداردهای روز مجهز شوند و این اقدام از چند ماه پیش شروع شده و با جهت‌گیری‌هایی که بانک مرکزی انجام داده و با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده این اقدام توسط بانک‌ها آغاز شده و فکر می‌کنم به تدریج آمادگی لازم برای ارتباط با بانک‌های خارجی و حضور در فضای بین‌المللی در حال به وجود آمدن است.

وی تأکید کرد: مسلماً تطیبق بانک‌های ایران با شرایط روز زمان بیشتری را می‌طلبد اما بخشی از این اقدامات اولویت اصلی است زیرا این موارد مانع برقراری ارتباط است و به همین دلیل با سرعت بیشتری در جهت رفع آن اقدام می‌شود. مثلاً قوانین مبارزه با پولشویی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، ابلاغ و عملیاتی شدن آن دستورالعمل‌ها می‌تواند این موانع را برطرف کند.

سیف در مورد حضور سرمایه‌گذاران انگلیسی در بورس تهران گفت: یکی از علاقه‌مندی‌های هیأت انگلیسی همکاری در زمینه بورس لندن و بورس تهران بود و قرار شد بنده این موضوع را به آقای فطانت رئیس سازمان بورس منتقل کنم و حتماً این ارتباط بین دو بورس برقرار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب