امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1145 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون رییس جمهوری؛

معاونت امور زنان و خانواده به خاطر نابرابری ها و تبعیض ها باید باشد

خبرایران: شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به خاطر وجود نابرابری ها و تبعیض ها در دسترسی به امکانات و امتیازات، تا اطلاع ثانوی به وجود تشکیلاتی با عنوان معاونت امور زنان و خانواده نیاز است.
معاونت امور زنان و خانواده به خاطر نابرابری ها و تبعیض ها باید باشد

به گزارش خبرایران، «شهیندخت مولاوردی» معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز یکشنبه با حضور در دانشگاه الزهرا(س)، ضمن دیدار از بخش های مختلف این دانشگاه با رییس، معاونان و روسای دانشکده های آن گفت وگو کرد و گفت: در دوره جدید و با رویکردی متفاوت تلاش خواهیم کرد با تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های مختلف در نهادهای علمی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده گام برداریم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه مقابله و رفع آسیب های حوزه زنان و بنیان خانواده، همکاری جمعی را می طلبد، ادامه داد: برای رساندن به جایگاه مورد نظر خانواده و زنان به مشارکت همگانی نیاز است، زیرا این مسوولیت بزرگی است که از عهده یک معاونت، اداره و حتی یک قوه خارج است.

مولاوردی گفت: باید تمام حاکمیت در این باره احساس مسوولیت کنند، اگر واقعا این حوزه و مسایل آن از اهمیت برخوردار است، اهتمام و توجه همگانی به آن برای بهبود وضعیت و پیشبرد مسایل زنان و خانواده یک ضرورت است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، اظهار داشت: برای ایجاد احساس مسوولیت مشترک، تمام تلاش ها را به کار خواهیم بست تا بر اساس نظر رییس جمهوری و به منظور ایجاد همگرایی در این حوزه و حذف نشدن گروه، جناح یا تفکری خاص، از تمام توانمندیهای موجود در این عرصه برخوردار شویم.

مولاوردی مهمترین ماموریت معاونت امور زنان و خانواده را ایجاد توازن و تعادل جنسیتی در تمام جنبه های زندگی زنان عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد تعادل و آشتی میان نقش های متعدد زنان و تناقضاتی که این نقش ها در زندگی آنها ایجاد کرده، موجبات تاثیرگذاری بیشتر آنها را در حوزه خانواده و جامعه فراهم آوریم تا کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد و از تمام توانمندی های خدادادی آنها نیز بهره لازم برده شود.

 

تا اطلاع ثانوی به معاونت امور زنان و خانواده نیاز است

 

مولاوردی در پاسخ به انتقاد یکی از حضار مبنی بر نبود مرکزی با عنوان معاونت امور مردان به منظور رسیدگی به امور این بخش از جامعه افزود: به خاطر وجود نابرابری ها و تبعیض ها در دسترسی به امکانات و امتیازات تا اطلاع ثانوی به وجود تشکیلاتی با عنوان معاونت امور زنان و خانواده نیاز است.

وی تصریح کرد، در بسیاری از کشورهای اروپایی ساز وکارهایی برای پرداختن به امور خاص زنان و خانواده نهادینه شده، هر چند ممکن است عنوان آن تفاوت داشته باشد.

مولاوردی با بیان اینکه در این کشورها و برخی وزارتخانه های آنها کمیته برابری فرصت وجود دارد، یادآور شد: کار این کمیته ها رصد و پیگیری فرصت ها، امکانات و امتیازاتی است که ممکن است زنان و دختران از آن محروم شده باشند.

معاون رییس جمهوری گفت: وضعیت مطلوب این است که زنان و مردان در دسترسی به فرصت ها و امکانات از وضعیت خوبی برخوردار باشند که اگر این مهم اتفاق افتد دیگر نیاز به تشکیلات مستقل و جداگانه نیست.

به گفته وی، این بحث اکنون در تمام دنیا به اندازه ای دارای اهمیت است که یکی از محورهای نگران کننده در حوزه زنان که 20 سال پیش در کنفرانس زن در پکن مطرح شد، ایجاد مکانیزم هایی برای پیشرفت این قشر از جامعه است.

مولاوردی با تاکید بر وجود ساز وکارهایی برای پیشرفت زنان با وجود تبعیض های تاریخی و دیرپا اظهار داشت: متاسفانه همچنان برخورداری از چهار کمیاب اجتماعی شامل ثروت، قدرت، اطلاعات و منزلت در جامعه نهادینه نشده و چالش های اساسی در حوزه اقتصاد و سیاست وجود دارد.

وی ادامه داد: در گزارشی که درباره حضور زنان در پست های عالی برای اتحادیه بین المجالس آماده می کردیم، متاسفانه به جز چند نماینده زن مجلس پست عالی دیگر نداشتیم بنابراین در این شاخص که برای ارزیابی رتبه کشورها صورت می گیرد جای زنان خالی بود.

معاون رییس جمهوری گفت: در دسترسی نداشتن به فرصت های عادلانه واقعا مشکل داریم و تا اطلاع ثانوی وجود تشکیلاتی برای رصد و مسایل زنان در کشور یک ضرورت است.

مولاوردی مشارکت زنان را نیاز جامعه دانست و افزود: زمانی می توانیم به مرحله ای برسیم که دیگر نیاز به تشکیلاتی در حوزه زنان نداریم که تمام دستگاه ها در خدمت پیشبرد این امور باشند و بتوانند به وظایف اصلی و ذاتی خود در قبال زن و خانواده عمل کنند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد، متاسفانه امروز این تشکیلات باید مرتب این امور را رصد کند و بدنبال این باشد که در کدام نهاد بودجه به زنان اختصاص یافته و آیا اعتبارات در جای خود هزینه می شود.

مولاوردی در پایان این دیدار برای کمک به دانشگاه الزهرا(س) در جهت توسعه کیفی و کمی آن در زمینه های مختلف اعلام آمادگی کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب