امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1144 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ژیلا میرلاشاری ؛

نوزادان با زبان بدن با ما ارتباط برقرار می کنند

خبرایران: استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، زبان نوزادان را زبانی یونیورسال و جهانی خواند و گفت: نوزادان با زبان بدن با ما ارتباط برقرار می کنند و باید به شکل درست به آن پاسخ داد و مراقبت های لازم را بر اساس آن تنظیم کرد.
نوزادان با زبان بدن با ما ارتباط برقرار می کنند

به گزارش خبرایران به نقل از نظام پرستاری، «ژیلا میرلاشاری» افزود: قسمت اعظم پیام های ارتباطی نوزاد، غیر کلامی است و بخشی نیز توسط انواع گریه و یا صداهای نوزاد قابل شناسایی می باشد.

وی افزود: لازم است تا مراقبان نوزاد، چه پزشک و چه پرستار به اشارات و علائم نوزاد توجه کرده و با آن آشنا باشند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه قسمت اعظمی از مراقبت ها باید بر اساس پیام های ارسالی توسط نوزاد باشد، افزود: وضعیت نوزاد از دیگر موارد مورد توجه در مراقبت های تکمیلی (NIDCAP ) است که البته این موضوع در نوزادان نارس اهمیت بیشتری دارد.

میرلاشاری با تاکید بر لزوم حضور والدین در بخش های مراقبتی نوزادان ، افزود: خانواده می تواند به اعضای تیم درمان اعم از پزشک و پرستار در تصمیم گیری کمک کند و حضور والدین در بالین نوزاد امری حیاتی به شمار می رود به طوری که باید درهای بخش نوزادان به روی والدین باز بماند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب