امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11385 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سیدکامل تقوی نژاد خبرداد؛

بر اساس توافقات برجام تحریم های بانک په سبرداشته شده/ بانک سپه در سال 93 سودآور بوده / قرارداد دو میلیارد دلار برای توسعه غرب کارون و مشارکت برای توسعه پارس جنوبی در سال گذشته

خبرایران: سیدکامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه در سال ۱۳۹۳،‌ سودآور بوده ولی میزان سودآوری آن در مجمع مشخص خواهد شد.
بر اساس توافقات برجام تحریم های بانک په سبرداشته شده/ بانک سپه در سال 93 سودآور بوده / قرارداد دو میلیارد دلار برای توسعه غرب کارون و مشارکت برای توسعه پارس جنوبی در سال گذشته

به گزارش خبرایران، سیدکامل تقوی نژاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و نقش نظام بانکی در کشور، افزود: این بخش به دلیل حساسیتش از آسیب پذیری زیادی برخوردار است لذا اگر ضعف کوچکی در نظام بانکی وجود داشته باشد آثار آن نمودار می شود و امروزه گفته می شود طرح ها و بنگاه های بزرگ برای تامین مالی باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنند اما همین بازار سرمایه نیز تحت تاثیر نظام بانکی بوده و بانک ها از این بازار حمایت می کنند.

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اهمیت ایمن سازی سیستم بانکی کشور از فساد و بهره گیری مناسب از منابع بانکی، گفت: بانک سپه تلاش دارد با بیش از ۹۰ سال سابقه ارایه خدمات خود را به اقشار مختلف جامعه ارتقا دهد.

تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه همچنین از لغو تحریم های بانک سپه توسط آمریکا خبرداد و افزود: بر اساس توافقات برجام تحریم های این بانک برداشته شده است و بانک سپه می تواند در این زمینه با بانک های بین المللی و آمریکایی همکاری کند.

وی البته در پاسخ به این پرسش که سایر تحریم های بانک که پیش از این توسط اتحادیه اروپا اعمال شده بود در چه وضعیتی است اعلام کرد که مراتب در حال پیگیری است.

تقوی نژاد در مورد ترازنامه بانک سپه در سال گذشته هم گفت: این بانک در سال ۱۳۹۳،‌ سودآور بوده ولی میزان سودآوری آن در مجمع مشخص خواهد شد.

وی به عنوان نماینده بانک ها در هیات انتظامی در پاسخ به این پرسش که پرونده چهار بانک در هیات انتظامی بانک ها مطرح بود این بانک ها هم اکنون چه وضعیتی دارند عنوان کرد: هنوز در دوره جدید هیات انتظامی تشکیل نشده و هفته آینده اولین جلسه هیات انتظامی برگزار خواهد شد و در این جلسه به بررسی وضعیت خواهیم پرداخت.

تقوی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته قراردادی را به مبلغ دو میلیارد دلار برای توسعه غرب کارون و قرارداد مشارکت در طرح سندیکایی برای توسعه پارس جنوبی با مشارکت بانک های پارسیان و ملت منعقد شده در پاسخ به پرسش در خصوص وضعیت بانک به این نکته نیز اشاره کرد: در سال گذشته بانک سپه بانکی سود آور بوده که با برگزاری مجمع در روزهای آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب