امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11380 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران خبر داد؛

بازگرداندن تمامی سالن‌های ورزشی به سازمان ورزش برای بازسازی در کیفیت / حضور 18 درصد از مردم در تفریحات ورزشی/احداث 2100 ست ورزشی برای گسترش ورزش همگانی

خبرایران : رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با تاکید بر اینکه گسترش ورزش همگانی در پایتخت یکی از اهداف شهرداری تهران است، گفت: با همت شهرداری تهران اقدامات عام المنفعه ای برای استفاده مردم به منظور توسعه ورزش همگانی در پایتخت انجام شده است.
بازگرداندن تمامی سالن‌های ورزشی به سازمان ورزش برای بازسازی در کیفیت / حضور 18 درصد از مردم در تفریحات ورزشی/احداث 2100 ست ورزشی برای گسترش ورزش همگانی
به گزارش خبرنگار خبرایران، محمد رضایی در نخستین نشست خود با اصحاب رسانه ها با اشاره به  نقش رسانه‌ها  در ارتقای فرهنگ ورزش ، افزود:ادامه داد: 310 مجموعه ورزشی در تهران وجود دارد که 60 مورد از آنها متعلق به بانوان است، همچنین 67 مجموعه آبی، 4 مجموعه ویژه معلولان، 4 مجموعه سوارکاری، 167 مجموعه چندمنظوره، 600 زمین چمن، 180 خانه دوچرخه و 354 خانه ورزش در شهر احداث شده است.وی با بیان اینکه 2100 ست ورزشی در سطح شهر وجود دارد، تصریح کرد: 18 درصد مردم در فعالیت‌های رقابتی و تفریحات ورزشی شرکت می‌کنند که بر اساس برنامه 5 ساله دوم باید این رقم را به بیش از 50 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم سازمان را به سمت پویایی و دانش بنیان بودن حرکت دهیم، گفت: پژوهش‌هایی درباره فعالیت‌های سازمان ورزشی به صورت علمی و دانش بنیان انجام شده که در مجموعه شورای راهبردی که 31 نفر اعضای آن را تشکیل می‌دهند، بررسی می‌شود‌.رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مختص سازمان ورزش نیست و سازمان‌ها و مسئولان زیادی مانند وزارت بهداشت، صدا و سیما، آموزش و پرورش و غیره در این رابطه فعالیت دارند. رسانه‌های ملی هم می‌تواند بیش‌ترین همکاری را در این زمینه داشته باشند.

وی درباره مورد تحویل سوله‌های بحران نیز اظهار داشت: از ابتدا 110 سوله مصوب شد که 24 سوله در اختیار سازمان بحران و 24 سوله در اختیار مناطق داده شد. قرار شد زمان بحران که سازمان مدیریت بحران به آن احتیاج دارد در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها تحویل داده شود. قرار است سازه‌های سبک‌تری ساخته و در اختیار سازمان ورزش قرار ‌گیرند‌.رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره برگزار نشدن جام رمضان امسال از سوی سازمان ورزش نیز گفت: امسال این جام با نام دیگری مانند جام رسانه برگزار شد و این جام هر ساله در دستور کار سازمان ورزش است.

وی در خصوص واگذاری سالن‌های ورزشی که به بخش خصوص و مناطق واگذار شده، گفت: طی مصوبه‌ای قرار است تمامی سالن‌های ورزشی به سازمان ورزش برگردانده شود تا کیفیت در آنها بازسازی شود.رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سازمان ورزش شهرداری برای تملک یا حمایت از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، وارد می‌شود یا خیر؟ گفت: در مصوبات شورای شهر چنین اجازه‌ای برای ورود سازمان ورزش به ورزش قهرمانی داده نشده است و ما تنها می‌توانیم در حوزه ورزش همگانی وارد شویم.

وی درباره واگذاری مجموعه‌های ورزشی و شائبه‌هایی مبنی بر واگذاری این مجموعه‌ها به برخی افراد خاص، گفت: در گذشته مناطق شهرداری رأساً اقدام به واگذاری این مجموعه‌ها به پیمانکاران می‌کردند اما براساس مصوبه دو ماه پیش شورای شهر از این پس تمام مجموعه‌ها به سازمان ورزش برگردانده شده و خود سازمان با رعایت قواعد و مقررات همچون برگزاری مزایده نسبت به واگذاری این مجموعه‌ها اقدام می‌کند.

رضایی در مورد غیراستاندارد بودن ست‌های ورزشی نیز اظهار داشت: در حال حاضر کمیته‌ای برای بازپیرایی این ست‌های ورزشی تشکیل شده است. انتقاداتی که به این ست‌های ورزشی می‌شود مربوط به عدم تعیین جنسیت و عدم در نظر گرفتن گروه‌های سنی متفاوت است که در این کمیته به این موضوعات توجه ویژه‌ای شده است اما دقت داشته باشید که این دستگاه‌ها برای افزایش فعالیت بدنی و تفریحات ورزشی در نظر گرفته شده است و برای تناسب اندام نیست.رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان به  بودجه سازمان ورزش اشاره کرد و گفت: بودجه این سازمان به دوبخش بودجه جاری و تأمین نگهداشت تقسیم شده است که بودجه جاری 30 میلیارد و بودجه تأمین نگهداشت 15 میلیارد است که برای 147 مکان ورزشی تابعه شهرداری تهران استفاده می‌شود.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب