امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1138 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش جشنواره بين المللي فيلم فجر در شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛

رويكردها و سياست هاي جشنواره بين المللي فيلم فجر تدوين مي شود

خبرایران: سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر در كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي شد.
رويكردها و سياست هاي جشنواره بين المللي فيلم فجر تدوين مي شود

به گزارش خبرایران، در جلسه كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي دبير سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر گزارشي از روند جشنواره ارائه كرد و اعضاي كميسيون نظرات خود را درباره جشنواره بيان كردند.

 در اين جلسه مقرر شد رويكردها، سياست ها و راهبردهاي جشنواره بين المللي فجر در تعامل كميسيون هنر و معماري با سازمان سينمايي تدوين و نهايي شود تا در دوره هاي آينده جشنواره بين المللي فجر بر اساس آن رويكردها برگزار شود. 

 دکتر محمد حسين ایمانی خوشخو؛ رئیس کمیسیون هنر و معماری در ابتدا گفت: یکی از وظایف کمیسیون هنر و معماری پرداختن به جشنواره های مختلف هنری فجر به عنوان مهمترين رويدادهاي هنري كشورمان و بررسي آنهاست. برگزاری بهتر و اثرگذارتر جشنواره و حضور هنرمندان با تجربه با نگاههاي مختلف رويكرد مسوولان هنري و هنرمندان است  و اميدواريم امسال جشنواره بين المللي فيلم فجر با حضور سينماگران و كاركردانان نسل هاي مختلف پربارتر از دوره هاي قبل برگزار شود و به پويايي بيشتر سينما كمك كند.

 دکتر ایمانی درباره جشنواره فیلم فجر گفت:  جشنواره  فجر نقطه عطف انقلاب اسلامي در بخش های مختلف هنری از جمله سینماست و در اين حوزه مسايل و آسيب هايي وجود دارد. سینما از مقوله هایی است كه بر اساس معیارها و شاخص های نظام مي تواند مسير توسعه را پيشبرود.

 عليرضا رضا داد؛  دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فيلم فجر درباره تغییر و تحولات دولت و به تبع آن به چگونگی فعالیتهای برگزاری جشنواره فجر پرداخت و گفت :امروزه  تحولات فیلمسازی در ایران بسیار متنوع شده است و با یک وضعیت جدید مواجه هستیم. بعضی از فیلمسازان با گرفتن پروانه ساخت فیلم به تولید می پردازند، بعضی دیگر فیلم های خود را قبل از نمایش داخل به جشنواره های خارجی می فرستند و انعكاس موفقيت بیرونی مسایل درونی را تحت الشعاع قرار می دهد که آنها هم براي حضور در جشنواره متقاضي هستند.

 رضاداد با ارائه گزارشي از روند جشنواره گفت: از مهرماه با شروع كار به عنوان دبير جشنواره، ستاد اولیه تشکیل شد و از تجارب گذشته برای برنامه ريزي جشنواره استفاده شد. امسال با سیاستی روشن امور جشنواره بررسی می شود و سعی کردیم بین هنرمندان یک گفت و گو و تعامل فرهنگی برقرار كنيم.

  دبير سي و دومين جشنواره بين الملي فيلم فجر ادامه داد: علاوه بر هنرمندان با سابقه و كارگردانان پيشكسوت و شاخص سينما، یک موج جدی در مورد فیلم اولي ها داريم که استعدادهای درخشانی وجود دارد و اين كارگردانان جوان حرف هايي براي گفتن دارند. عده ای از كارگردانان قبل از انتخابات پروانه ساخت گرفتند و بعد از انتخابات هم شاهد علاقه هنرمندان برای حضور در جشنواره هستیم.

 وی سپس به تنوع فیلم ها، آثار و جوایز خاص جشنواره امسال پرداخت و گفت: اعتقاد ما بر این است که همه هنرمندان و كارگردانان سينماي ايران زير چتر جشنواره حضور داشته باشند.

در پايان جلسه، اعضاي كميسيون نظرات و ديدگاههاي خود را درباره جشنواره بين المللي فيلم فجر بيان كردند. عدم تساوي جوايز جشنواره هاي فجر در رشته هاي مختلف، برنامه سازمان سينمايي براي در حوزه جشنواره فيلم براي سال آينده، تدوين ايين نامه جشنواره، تعامل با هنرمندان، استقلال بخش سينمايي بين الملل جشنواره، پرهيز از افراط و تفريط از مواردي بود كه اعضاي كميسيون مطرح كردند و درباره آنها بحث و گفت و گو شد.

محمد حسين ایمانی؛ رئیس کمیسیون هنر و معماري، محمد علی خبری؛ دبیر کمیسیون و اسماعيل آذر، محمد علی رجبی، حمید نوربخش، مجتبی آقایی، مجید شریف زاده، حسین نیرومند، حسن ریاحی، محمدرضا جعفری جلوه(مدير عامل بنياد فارابي)، حسن بلخاری و حسین پارسایی در اين جلسه حضور داشتند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب