امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11317 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد؛

نوسازی و بهسازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی/15 میلیون تومان سقف تسهیلات برای هر واحد مسکن روستایی/ارائه‌ ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان بلاعوض برای بازسازی

خبرایران:علیرضا تابش گفت: سقف تسهیلات برای هر واحد مسکن روستایی را ۱۵ میلیون تومان است و تسهیلات ارائه شده با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود که افزایش پیدا نکرده و مشابه سال‌های قبل است.
نوسازی و بهسازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی/15 میلیون تومان سقف تسهیلات برای هر واحد مسکن روستایی/ارائه‌ ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان بلاعوض برای بازسازی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صبح امروز دوشنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۴، با حضور اصحاب رسانه، در سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزارودراین نشست خبری«علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: اولین ومهم‌ترین‌ این برنامه ها، مسکن روستایی است که به عنوان یک کار انحصاری در بنیاد مسکن تعیین شده و طی هفت هشت سال گذشته با جدیت و سرعت دنبال شده است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی و بهسازی کردیم. تعداد ۲۰۰ هزار واحد در دست احداث است که جمعا به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می‌رسد. برای این کار ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول دولت یازدهم به ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی که ازسال‌های قبل مانده بود مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شد و طی این مدت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم که ۱۱۰ هزار واحد خاتمه یافته لذا بحث مسکن روستایی متوقف نیست و ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات برای هر واحد مسکن روستایی را ۱۵ میلیون تومان است و تسهیلات ارائه شده با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود که افزایش پیدا نکرده و مشابه سال‌های قبل است.

تابش درخصوص بازسازی اماکن آسیب دیده در حوادث گوناگون خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته حادثه بزرگی نداشتیم که خسارت وسیعی را وارد کند، اما حوادث کوچک و بزرگ نیز مثل سیل و زلزله رخ داد که ۸۰ هزار واحد مسکونی را در قالب ارائه‌ ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان بلاعوض بازسازی کردیم و سال گذشته ۴۴ زلزله با بزرگی ۴ ریشتر و بیشتر رخ داده که خوشبختانه خسارت چندانی وارد نکرده است و این مساله ناشی از مقاوم‌ بودن مسکن روستایی است.

وی دیگر فعالیت بنیاد مسکن را سرفصل‌های عمران روستایی عنوان کرد و گفت: تهیه و اجرای طرح‌های هادی از جمله فعالیت‌های ما است حدود ۳۸۰۰ روستا در دولت یازدهم تصویب شده و در ۸۰۰ روستا هم طرح قبلی بازنگری و تصویب شده است. در ۱۴ هزار و ۸۰۰ روستا طرح‌های هادی را اجرا کردیم که از این تعداد ۳۲۰۰ طرح در دولت یازدهم انجام شده است و از میان فعالیت‌های موثر بنیاد مسکن صدور دو میلیون و ۹۰۰ هزار سند بوده که ۳۰۰ هزار سند در دولت یازدهم ارائه شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یادآور شد: در سراسر کشور در ۹۰ درصد روستاها طرح هادی انجام شده که تا اواسط سال آینده در سایر روستاهای باقی‌مانده نیز این طرح انجام می‌شود که در مجموع پیش‌بینی می‌شود سال آینده به ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم.

تابش، در خصوص دیگر فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز در حیطه فعالیت‌های ما قرار دارد که نسبت به سایر بخش‌های بالای ۲۵ هزار نفر در کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است و ساخت ۳۷۰ هزار واحد را شروع کرده‌ایم که ۸۵ درصد آن تا اتمام نازک‌کاری تمام شده ۸۰ درصد آنها افتتاح و مردم ساکن شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده ساخت مسکن مهر زیر ۲۵ هزار نفر را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیرامون مسکن اجتماعی اظهار داشت: مطالعات این طرح اجتماعی توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، اما اعتباری در این خصوص در اختیار ما قرار داده نشده است. با این حال اقداماتی را از طریق حساب صد انجام می‌دهیم که از جمله آنها انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و بنیاد برکت است و در نظر داریم در طرح مسکن حمایتی تفاهم‌نامه‌هایی را با بنیاد برکت با کمیته امداد منعقد کنیم.

تابش گفت: ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای معلولین ساخته شده در تفاهم‌نامه با بنیاد برکت نیز حدود ۸۰۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی را ساخته‌ایم جدا از این مساله خیرین مسکن‌ساز برای مردم خانه می‌سازند که ۲۸ هزار واحد در دست احداث دارند. از این تعداد ۱۰ هزار واحد آن تمام شده و ۵۰۰۰ هزار واحد آن نیز امسال تمام می‌شود.

وی درخصوص اظهارات اخیر وزیر رفاه مبنی بر اینکه برخی از خانه‌های مسکن مهر باید تخریب شوند،اظهار داشت: چنین چیزی به ما اعلام نشده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که در حیطه فعالیت ما است، مسکنی نیاز به تخریب ندارد.

تابش با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از محدوده، اظهار داشت: ‌بنیاد مسکن نسبت به این امر خیلی حساس است و در این زمینه جلساتی را با وزارت کشور و دستگاه‌های گوناگون داشته‌ایم. همه روی این مسئله حساس هستیم و باید از تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی جلوگیری کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیرامون سیل اخیر در کشور، اظهار کرد: کارهای مربوط به امداد و نجات بر عهده وزارت کشور بود که اقدامات لازم را انجام دادند. سپس برآورد خسارت انجام شد که مجموعا ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۲۷۵۰ واحد تعمیری در ۸ استان انجام می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب