امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11249 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آموزش آسمان آبی زمین پاک در منطقه 15 توسط مردان نقره ای

خبرایران: مردان نقره ای با حرکات نمایشی خود در منطقه 15 به تشویق کارکنان و شهروندان برای مشارکت در کمپین آسمان آبی زمین پاک پرداختند.
آموزش آسمان آبی زمین پاک در منطقه 15 توسط مردان نقره ای

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، این مردان به هنگام برگزاری ملاقات مردمی در سالن کنفرانس منطقه حاضر شده و شعارهای کمپین را به نمایش گذاشتند. دکتر انجمنی شهردار منطقه نیز با پیوستن به این کمپین حضور آنها را غنیمت شمرد و با اشاره به اینکه از زباله به‌عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و برای بسیاری از شهرداری‌ها در شهرهای مختلف جهان یک منبع مهم درآمد است، به شهروندان حاضر در جلسه گفت: اما در تهران زباله‌ها نه تنها درآمد زا نیستند بلکه هزینه هنگفتی صرف جمع آوری آن می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید زباله در تهران روزانه حدود۷۵۰۰ تن است که روزانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان و سالانه 400 میلیارد تومان هزینه صرف جمع ‌آوری زباله‌های تهران می شود افزود: در برخی محلات روزانه ۴ تا ۵ نوبت زباله جمع‌آوری می‌کنیم . درحالی که اگر شهروندان مشارکت و همراهی کنند می توانیم مثل کشورهای دیگر جمع آوری زباله را هفتگی کنیم و با کاهش هزینه های حمل و نقل و امحای زباله، زیرساختهای شهر را فراهم کنیم.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه از دی ماه گذشته با ارائه طرح "آسمان آبی زمین پاک" از سوی دکتر قالیباف، شهرداری به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش مشارکت شهروندان است خاطر نشان کرد:  به همین منظور با راه اندازی کمپین خط سفید بناست برای حل مشکل ترافیک شهر فرهنگ سازی کرده و بخش قابل ملاحظه ای از بار ترافیکی پایتخت کم شود.

وی یادآور شد: با اجرائی شدن پروژه «خط سفید خط هدایتگر»، از هدر رفت مبلغ هنگفتی که سالانه بابت نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از دست می رود، جلوگیری می شود. از آنجا که هزینه خط کشی سالانه در تهران 120 میلیارد تومان است با اجرائی شدن این طرح دیگر شاهد خط کشی ها و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی و تغییر آنها بدون برنامه نخواهیم بود.

دکتر انجمنی در پایان از اجرای این حرکت نمادین شهرداری ناحیه 2 قدردانی کرد.

شایان ذکر است، در این راستا مردان نقره ای با حمل شعارهایی با مضمون آسمان آبی زمین پاک، نمادسازی خط سفید و تفکیک زباله از مبدا در بین پرسنل و مراجعه کنندگان شهرداری اطلاع رسانی کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب