امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11241 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عساری خبرداد؛

کاشت گیاهان متنوع و مقاوم در 11هزار متر مربع پیست ورزشی بوستان رازی

خبرایران : با هدف ایجاد منظر زیبا و سبز برای شهروندان محله های مرکزی پایتخت و ترغیب آنان به استفاده از فضاهای ورزشی بوستان ها ؛ از سوی شهرداری منطقه 11ترمیم ،بازپیرایی و کاشت گیاهان متنوع و زیبا در سرتاسر پیست بوستان 35هکتاری رازی انجام شد.
کاشت گیاهان متنوع و مقاوم در 11هزار متر مربع پیست ورزشی بوستان رازی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ؛ امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در تشریح این مطلب ،با بیان این که عملیات ترمیم ،بازپیرایی و کاشت گیاهان متنوع و زیبا در سرتاسر پیست بوستان رازی در پروژه های اجرایی این منطقه انجام شده است ؛ گفت: به دليل واقع شدن این بوستان در جاده سلامتي و محل ورزش شهروندان به منظور ارتقای روحیه و نشاط ورزشکاران و شهروندان کاشت گل و گیاه به متراژ 11هزار متر مربع در مسیر پیست ورزشی بوستان رازی انجام شد.

به گفته عساری کاشت گیاهان پوششی از قبیل ناز گوشتی ، یال اسبی ، پاپیتال ، پیچ تلگرافی و ... در 6هزار متر مربع و کاشت درختچه هاي مقاوم به کم آبی از قبیل ميخك هندي، سوداغ، ياس هلندي و ... در 5هزار متر مربع از فضای پیست بوستان رازی انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 خاطر نشان کرد :كاشت گياهان مقاوم به كم آبي با توجه به كمبود آب و كاهش مصرف منابع آبي و كاهش هزينه هاي نگهداري انتخاب مناسبی است و با توجه به وجود آلاينده ها سعي شده اقلام گياهي به گونه اي انتخاب شوند که علاوه بر ماندگاري بيشتري در هواي آلوده نسبت به پالايش هوا نيز موثر باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب