امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11204 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون رییس جمهوری اعلام کرد؛

ضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پساتوافق/ برگزاری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدارشهریورماه در تهران/ انتشار کتاب معرفی بانوان کار آفرین

خبرایران: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شرایط جدید پس از توافق ضرورت تبیین جایگاه زنان و تعریف نقش و سهم آن ها را دو چندان می کند بنابراین باید این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.
ضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پساتوافق/ برگزاری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدارشهریورماه در تهران/ انتشار کتاب معرفی بانوان کار آفرین

به گزارش خبرایران، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در نشست خبری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار، افزود: این همایش با مشارکت زنان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین همکاری دستگاه های اجرایی که عضو شورای راهبری همایش هستند، برگزار می شود و در شرایطی این همایش برگزار می شود که کشور در شرایط خاصی از فعالیت و حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به سر می برد.

مولاوردی اضافه کرد: سال 94 در شرایطی آغاز شد که اوایل آن تیم مذاکره کننده هسته ای در چارچوب مفهومی با کشورهای قدرتمند به تفاهم رسید و اخیرا شاهد یک توافق هسته ای بوده ایم که یک بازی برد - برد محسوب می شود.

مولاوردی ابراز امیدواری کرد از شرایط فعلی کشور بتوان به نفع توسعه و اقتصاد کشور بهره برداری کرد و آن را از اتکا به اقتصاد تک محصولی خارج کرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه برگزاری این همایش می تواند به ترویج و تحقق توسعه و پیشرفت جامعه کمک کند، افزود: در سال پایانی برنامه پنجم توسعه و آستانه تدوین برنامه ششم هستیم و هدف دولت از تدوین این برنامه، تحقق توسعه متوازن است که قطعا حوزه زنان نیز متاثر از آن خواهد شد.

وی ادامه داد: معرفی و ارایه توانمندی های زنان نقش آفرین در توسعه پایدار، الگوسازی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه بازار برای کسب و کار بانوان و تبادل تجارب موفق کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی از اهداف این نمایشگاه است.

مولاوردی با بیان اینکه این نمایشگاه 24 تا 27 شهریورماه در تهران برگزار می شود، گفت: این رویداد مهم از چهار بخش همایش، نمایشگاه، جایزه بانوی کارآفرین سال و کتاب معرفی بانوان کارآفرین تشکیل شده است.

وی با اشاره به محورهای همایش اضافه کرد: زن و توسعه، کارآفرینی زنان، زنان در خانواده و جامعه از جمله این محورها است و علاقمندان برای ارایه مقاله تا 25 مرداد مهلت دارند مقاله خود را از طریق وب سایت به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

رئیس شورای راهبری این همایش درباره اهداف همایش افزود: توسعه اخلاق کارآفرینی، کمک به تبیین نقش زنان در برنامه ششم توسعه ، ایجاد فرصت گفت و گوهای رودر رو بین علاقمندان و استفاده از تجارب جهانی اشتغال پایدار از جمله اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، اندونزی، مالزی ،چین، ترکیه و سازمان کنفرانس اسلامی برای شرکت در این همایش دعوت بعمل آمده است هرچند پاسخ 29 سفیر از کشورهای مختلف ساکن در ایران برای حضور در همایش یادشده مثبت بوده است.

به گفته وی، سفرای روسیه ، جمهوری آذربایجان، ترکیه و مجارستان اعلام کرده اند زمینه را برای حضور کارآفرینان کشورشان در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار، فراهم خواهند کرد.

** نبود یک الگوی توسعه پایدار در کشور

مولاوردی گفت: براساس ماده یک برنامه پنجم توسعه باید الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در سال اجرای اول برنامه تدوین می شد و مبنای برنامه ششم توسعه قرار می گرفت که نشد. وی ادامه داد: پیش نویس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت اکنون آماده و در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است هرچند سند چشم انداز 20 ساله نظام و سیاست های کلی نیز وجود دارد اما سند جامع خاصی که به ابعاد توسعه ای بپردازد هنوز به تصویب نرسیده است.

معاون رییس جمهوری افزود: باید تلاش کرد ضمن ارائه تسهیلات به زنان شاغل امنیت شغلی آنان نیز حفظ شود، پس از تمام تلاش های صورت گرفته مقرر شد دستگاه ها طبق مقررات مهدهای کودک در داخل دستگاه های خود راه اندازی کنند؛ اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی با راه اندازی مهدهای کودک مخالف است؛ البته اعلام آمادگی کرده که بسته جامع حمایتی با معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در زمینه زنان شاغل تدوین کند که ما بلافاصله با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتبه کردیم.

** انتشار کتاب معرفی بانوان کار آفرین

 دبیر کمیته علمی دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار نیز دراین مراسم گفت: بزودی وارد فضای آزاد مبادلات جهانی خواهیم شد که در آن نیاز به اندیشه ورزی است و در این مسیر به اندیشه و تفکر زنان نیاز داریم.

جلیل خاوندکار افزود: در این فضا همچنین به دقت و تعامل نیاز است که با توجه به وجود چنین آیتم هایی در زنان، ورود آنها به این حوزه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه کمیته علمی همایش با همکاری دانشگاه هایی نظیر تهران، صنعتی شریف، الزهرا و پارک های علم و فن آوری تشکیل شده ادامه داد: این کمیته می تواند مبانی نظری را با موضوعات عملی نزدیک کند.

 خاوند کار درباره انتشار کتاب معرفی بانوان کار آفرین توضیح داد: این کتاب 200 مدل کسب و کار را ارائه کرده تا زنان بعنوان یک منبع و مرجع از ان بهره مند شوند.

به گفته وی، همچنین در حاشیه این نمایشگاه، تالارهای کار آفرینی برگزار می شود تا علاقمندان بتوانند از این فضا برای تمرین کارآفرینی و اشتغال استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: تاکنون 123 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود 10 مقاله برای ارائه به همایش انتخاب شده است .مهلت ارسال مقالات تا 25 مرداد تمدید شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب