امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11187 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از سوی بانک مرکزی؛

وضعیت حساب‌های دولتی در شبکه بانکی کشور ساماندهی شد

خبرایران : اصلاحیه «دستورالعمل نگاهداری انواع حساب برای وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی» در شورای پول و اعتبار تصویب و برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
وضعیت حساب‌های دولتی در شبکه بانکی کشور ساماندهی شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به منظور ساماندهی وضعیت حساب‌های دولتی در شبکه بانکی کشور، ایجاد تمرکز لازم در بانکداری دولت توسط بانک مرکزی و تأمین مصالح ملی کشور در خصوص احصاء صحیح درآمدهای دولت، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و به موقع از حساب‌های درآمدی دولت، کنترل مناسب گردش حساب‌های هزینه‌ای، کنترل هرچه بیشتر نقدینگی و ممانعت از استفاده نادرست از منابع دولتی دستورالعمل فوق، تهیه و تدوین شد. 

گفتنی است اقدامات ذکر شده به استناد ماده (94) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب 30/10/1389 مجلس شورای اسلامی و نیز بهره‌برداری از سیستم بانکداری متمرکز بانک مرکزی و برخورداری از امکانات سامانه‌های ملی پرداخت صورت گرفته است.

برای مشاهده «دستورالعمل نگاهداری انواع حساب برای وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی» اینجا کلیک کنید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب