امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11158 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر رضایی در مراسم رونمایی از تمبر موسسه اعتباری کوثر ؛

نرخ سود تضمین کننده بانکداری اسلامی نیست

خبرایران: دکتر رضایی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر گفت: خوش برخوردی، تلاش مضاعف ، همت و وجدان کاری از ویژگی های مدیران و کارکنان موسسه اعتباری کوثراست.
نرخ سود تضمین کننده بانکداری اسلامی نیست

به گزارش خبرایران  از روابط‌عمومی موسسه اعتباری کوثر،  مراسم  رونمایی از تمبر موسسه اعتباری با حضور دکتر عیسی رضایی مدیر عامل این موسسه ، دکتر فریدون همتی- مشاور ارشد وزیر کشور ، مهندس دهناد مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، حضرت حجت الاسلام و المسلمین بنایی-مشاور عالی رئیس قوه قضاییه در امور مجلس، مهندس نجاری - قائم مقام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، روسای محترم دفاتر مراجع و آیات عظام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین فصیحی- مشاور و رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی آقای دکتر لاریجانی در قم، جواد فهیمی پور - قائم مقام موسسه اعتباری کوثر، محمد رضا جهانی- رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کوثر، امیر آبادی- نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، حضرت آیت الله حسینی قزوینی – استاد حوزه و دانشگاه و اعضای شورای اداری استان قم برگزار گردید.

دکتر عیسی رضایی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به تاریخچه تاسیس این موسسه گفت: آخرین موسسه ای  که پا به عرصه بانکداری گذاشت موسسه اعتباری کوثر بود ولی پس از 15 سال اولین موسسه ای که توانست در سال 92 مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ نماید موسسه کوثر بود.

وی اظهار داشت : این موسسه که از سال 90 فعالیت خود را آغاز و با استراتژی مشخص و مدون امروز به حمدالله توانسته است با ایجاد 350 شعبه در سراسر کشور خدمات مالی قابل توجهی به مردم ارائه نماید به طوری که پس از تنها دو سال فعالیت مجوز رسمی خود را از بانک مرکزی دریافت کرد.

وی افزود: پرسنل کوثر از بین افراد خوش فکر و تحصیل کرده و صرفا با مدرک تحصیلی کارشناسی حسابداری، IT ، بانکداری و مدیریت بازرگانی به کار گرفته شده اند که این امر با توجه به تخصص و تجربه کارکنان خود یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت قابل توجه موسسه در سطح کشور به خصوص استان قم بوده است.

نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر گفت: در حال حاضر این موسسه موفق شده است از لحاظ میزان سپرده و ارائه خدمات 7  بانک رسمی کشور را پشت سر بگذارد و این موفقیت بزرگی است که به سادگی به دست نیامده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی موسسه اعتباری کوثر از ابتدا به شکل متمرکز و فراگیر طراحی شده است، ادامه داد: این مهم سبب افزایش سرعت ارائه خدمات در این موسسه گردید و امکان افزایش شعب را در مراحل راه اندازی بدون محدودیت و مشکل بوجود آورد.

وی تصریح کرد: وام قرض الحسنه در موسسه اعتباری کوثر تا مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون حتی یک ریال کارمزد به مشتریان پرداخت می شود و این امر که در بین کلیه بانک ها و موسسات سابقه نداشته است به دلیل اعتقاد مسئولین به سنت حسنه قرض الحسنه است که خداوند در قرآن وعده پاداش 18 برابری را در مقابل آن داده است. این موفقیت حاصل نام کوثر و خیر کثیر است که موجب دلگرمی ما در این راه می شود.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کل فعالیت اقتصادی کشور بانک محور بوده و نزدیک به 88 درصد تامین مالی فعالیت اقتصادی به عهده بانکها می باشد. کوثر نیز یکی از موسسات اعتباری دارای مجوز رسمی فعالیت است که الحمدالله فعالیت آن در سطح کشور خوب بوده و رضایت داریم.

وی در تبیین مدل جدیدی از بانکداری اسلامی را در نظام بانکی کشور ضروری دانست و اظهارداشت: نرخ سود تضمین کننده بانکداری اسلامی نیست. به این مضمون که می توان وامی را در چارچوب موازین شرعی پرداخت کرد با نرخ بالا ولی شما در جایی دیگر وامی بپردازید با سود دو درصد ولی چون رعایت موازین شرعی را انجام نداده قاعدتا اسلامی بودن آن زیر سوال است.

دکتر رضایی افزود: در واقع مشکل ما در این زمینه این است که ما خبره مسایل شرعی نیستیم و اجرا کننده استانداردها و قوانین هستیم لاجرم خواست ما از مراجع محترم و آیات عظام ارائه الگوی عملی از بانکداری اسلامی و تعریف استانداردها در این حوزه است و با توجه به توصیه های موکدی که در دیدار با مراجع محترم در استان قم مطرح گردید نسبت به حذف کارمزد و جریمه دیرکرد از وام های قرض الحسنه اقدام نمودیم تا شک و شبهه را در موارد اخذ کامزد از خود دور کرده باشیم و آخرت خود را به دنیای دیگران نفروخته باشیم که این حداقل کاری است که ما فعلا در این حوزه توانسته ایم انجام بدهیم و خیر آن را نیز الحمدالله دیده ایم همان طور که وعده الهی در کوثر تحقق یافته است.

وی در خصوص تعامل موسسه با دولت تدبیر و امید در راستای سوق دادن منابع کوثر به واحدهای تولیدی گفت: الحمدالله موسسه طی دو سال اخیر این ابتکار را انجام داده که بسیار هم راضی هستیم و امیدواریم در این زمینه نیز دین خود را نام خود ادا کرده و سبب رضایت بسیاری از واحد های تولیدی و کارگران آن شده ایم.

دکتر رضایی با اشاره به صحبت های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که کوثر را خیر کثیر برشمردند، بیان کرد:  اگر توفیقی هم داریم نشات گرفته از این نام مقدس می باشد.

وی همچنین با حضور در جمع کارکنان استان قم اظهار داشت: در واقع چون نام کوثر بر ما قرار گرفته باید طوری عمل نماییم که در خور شان این نام باشد و چون در سطح جامعه ما را به این نام می شناسند خدای نکرده به واسطه عمل ما خدشه ای به این نام وارد نشود و باید حرف و عمل در کوثر یکی باشد و با متانت در رفتار و گفتار، شان این نام را رعایت نماییم.

 مشاور ارشد وزیر کشور:  جهت گیری و هدف گذاری موسسه اعتباری کوثر رویکرد صحیحی است که در سایر بانک ها کمتر دیده می شود

مشاور ارشد وزیر کشور گفت: رویکرد موسسه بر این قرار گرفته است که در زمینه تولید و اشتغال زائی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد فعال باشد که این رویکرد بسیار درستی است که ما در بانک ها کمتر با آن مواجه می باشیم و انشااله در مقام عمل نیز موسسه به همین صورت عمل می نماید و گزارشاتی که به من رسیده حاکی از صحت این مطلب دارد.

وی در ادامه با بیان تقاضای پرداخت تسهیلات از منابع جذب شده در استان قم برای کارهای تولیدی و اشتغال زائی خواستار توجه بیش از پیش موسسه اعتباری کوثر به  بخش تولید و سرمایه گذاری شدند .

مدیر شعب استان قم:  اعتماد مشتریان و مراجع و مسئولین به کوثر بزرگترین سرمایه ما است

مسعود اقدسی مدیر شعب استان قم نیز در این مراسم گفت: اعتماد مشتریان و مراجع و مسئولین به کوثر بزرگترین سرمایه ما است که الحمدالله بابت اجر و مزد پرداخت وام های قرض الحسنه در استان  بدست آورده ایم و انشااله با قوت به این راه ادامه خواهیم داد .

 وی ادامه داد: امسال علاوه بر وام های قرض الحسنه همکاری بسیار خوبی با واحد های تولیدی استان داشته و تسهیلات خوبی با هدایت استانداری در این زمینه پرداخت کرده ایم . همچنین با شرکت و برپایی مراسم فرهنگی از جمله یادواره شهدا سعی کرده ایم دین خود را به نام مبارک کوثر و شهدا میهن اسلامی ادا نماییم و با تولید محصولات فرهنگی مختلفی که برای اولین بار در کشور رونمایی شد در ارتقا سطح فرهنگی جامعه نیز سهیم باشیم.

رونمایی از تمبر یادبود موسسه اعتباری کوثر

سپس در این مراسم از تمبر موسسه اعتباری کوثر که به همت اداره پست جمهوری اسلامی و مدیریت استان قم تهیه گردیده بود رونمایی گردید.

دکتر رضایی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر رونمایی و تهیه و تکثیر تمبر یادبود موسسه اعتباری کوثر را قدم بسیار مناسبی در گسترش و فراگیر شدن شناخت موسسه اعتباری کوثر دانست و گفت: به حمدالله با کوشش عزیزان در اداره پست این اقدام انجام می گردد و امروز ما شاهد فرهنگ شدن خدمات موسسه اعتباری کوثر به خصوص وام های قرض الحسنه در سطح جامعه و سازمان ها و ادارات هستیم.

مهندس نجاری قائم مقام اداره پست جمهوری اسلامی با بیان اینکه تمبر خدمت به منظور ماندگاری آثار و برکات خدمات سازمان ها و نهادهای خدمتگزار به مردم تهیه و توزیع می گردد، گفت:  برای اولین بار در سطح کشور این کار با ابتکار اداره کل پست قم به منظور قدرشناسی از خدمات قرض الحسنه موسسه اعتباری کوثر انجام می گردد و ما از این بابت اطمینان داریم که خدمات و محصولات موسسه اعتباری کوثر در واقع گره گشا در بخش خدمات و تولید جامعه است.

وی اظهارداشت: این تمبر برای ارسال مراسلات عمومی مردم در سطح دنیا استفاده می شود و در واقع سفیر فرهنگی کوثر به اقصی نقاط جهان محسوب می گردد. ایشان در پایان خواستار همکاری هر چه بیشتر اداره پست و موسسه اعتباری کوثر شدند.

امضاء و تبادل یادداشت تفاهم فی مابین موسسه اعتباری کوثر و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

در پایان مراسم نیز یادداشت تفاهمی فی مابین موسسه اعتباری کوثر و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران امضا و تبادل گردید. در این یادداشت تفاهم که به امضا مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر جناب آقای دکتر رضایی از یک طرف و قائم مقام شرکت پست کل کشور جناب آقای مهندس نجاری از طرف دیگر رسید، بر تعامل و همکاری متقابل دو مجموعه تاکید گشت. بر اساس این یادداشت تفاهم زمینه تیراژ یک میلیون تمبر یادبود موسسه اعتباری کوثر و توزیع آن در سطح ادارات پست و شعب موسسه اعتباری کوثر محقق گردید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب