امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11150 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دیپلماسی نفتی تهران – پاریس؛

وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر نفت دیدار کرد

خبرایران : دیدار دو جانبه بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه امروز بعد از ظهر در ساختمان مرکزی وزارت نفت آغاز شد.
وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر نفت دیدار کرد

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که به عنوان سومین مقام بلندپایه اروپایی پس از زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است، امروز (چهارشنبه، هفتم مردادماه) وارد تهران شد و درباره زمینه های توسعه همکاری با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کرد.

ارتباط اقتصادی ایران و فرانسه که پیش از آغاز تحریم در سطح بالایی قرار داشت در سالهای اخیر به پایین ترین سطح رسیده است؛ با این حال افقی که دو کشور برای آینده در نظر گرفته اند روشن است، دو کشور پیش بینی کردند که مبادله های تجاری برای دوران پسا تحریم به 5 میلیارد دلار برسد.

البته ایران و فرانسه این ظرفیت را دارا هستند تا حجم روابط را به بالاتر از این رقم برسانند و مناسبات خود را به یک شراکت راهبردی در حوزه اقتصادی تبدیل کنند. در این پیوند، در فضای پساتوافق کارشناسان رشد پنج تا 10 درصدی ارزش همکاریهای اقتصادی در صنعت خودروسازی را در 10 سال آینده پیش بینی می کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب