امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11149 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دیپلماسی وزارت نفت پس از توافق هسته ای شتاب گرفت؛

انجام مذاکره با بیش از 30 شرکت بین المللی در قلب اروپا

خبرایران: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از مذاکره با بیش از 30 شرکت اروپایی خبر داد و گفت: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت است.
انجام مذاکره با بیش از 30 شرکت بین المللی در قلب اروپا

به گزارش خبرایران ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)،امیرحسین زمانی نیا با اشاره به نشست تجارت و سرمایه گذاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا که هفته گذشته در وین برگزار شد، افزود: در حاشیه این نشست مذاکراتی با نمایندگان حدود 40 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران انجام شد و پس از توافق ایران و 1+5 شرکتهای اروپایی بسیار علاقمند به حضور در صنعت نفت ایران هستند اما ایران برای حضور اروپاییها شرایطی در نظر گرفته است.

وی با بیان این که صنعت نفت ایران نسبت به 12 سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، درباره شرایط حضور شرکتهای خارجی در ایران اظهار کرد: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی، مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت ایران است؛ ضمن این که این حضور باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا در وین، نخستین نشست مشترک پس از هشت سال بود که در سطح بالایی در اروپا برگزار شد، درباره نگرانی سازندگان داخلی درباره نادیده گرفتن آنها در دوران پساتحریم با تاکید بر حمایت وزارت از آنها گفت: استفاده از توانمندی بخش خصوصی و سازندگان داخلی از جمله ملاحظات جدی وزارت نفت در همکاری با شرکتهای بین المللی است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز در دیدار هفته گذشته (دوشنبه، 29تیرماه) با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان با بیان این که شرکتهای آلمانی برای موفقیت در ایران باید به چند نکته توجه کنند، تصریح کرد: نخست آن که، ایران امروز با 12 سال گذشته کاملا متفاوت است و شرکتهای آلمانی اگر بخواهند در ایران فعالیت کنند باید به این تغییرات توجه کنند؛ چون ایران هم اکنون در بسیاری از زمینه ها صاحب تکنولوژی شده است.

زنگنه راز موفقیت شرکتهای آلمانی که بخواهند در زمینه تجهیزات در ایران کار کنند را منوط به مشارکت با شرکتهای ایرانی و دستیابی به بازاری بزرگتر از ایران دانست و در توضیح آن گفت: شرکتهای ایرانی با تکنولوژی برتر شرکتهای آلمانی و با برندهای شناخته شده می توانند هم برای تامین نیازهای کشور و هم برای صادرات، تجهیزات تولید کنند.

وی با تاکید بر این که شرکتهای آلمانی تنها به بازار ایران فکر نکنند، بلکه ایران را پایه فعالیتهای منطقه ای خود قرار دهند، افزود: این موضوع برای شرکتهای آلمانی که می خواهند بصورت EPC فعالیت کنند نیز صدق می کند.

زنگنه به شرکتهای آلمانی توصیه کرد: شرکتهای آلمانی می توانند با ثبت شرکت در ایران به نام خود و یا مشارکت با شرکتهای ایرانی از تسهیلات بیشتری برای اجرای پروژه در ایران برخوردار شوند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب