امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11104 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دیدار ابتکار و لوران فابیوس عنوان شد؛

همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینه محیط زیست بیشتر می‌شود/ تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

خبرایران: در دیدار وزیر خارجه فرانسه با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران عنوان شد: ایران آسیب‌های بسیاری از تغییرات آب و هوایی دیده است و در این راستا فرانسه همکاریهای متقابلی را با ایران انجام می‌دهد.
همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینه محیط زیست بیشتر می‌شود/ تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

به گزارش خبرایران، در پی سفر به تهران، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران عصر امروز چهار شنبه 7 مرداد ماه با حضور در پارک طبیعت پردیسان مذاکراتی را با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حافظت از محیط زیست ایران در رابطه با وضعیت جهانی محیط زیست، تغییرات آب و هوایی، گرد و غبار و کمبود منابع آبی انجام داد.
پس از این مذاکرات وزیر خارجه فرانسه و رئیس سازمان محافظت از محیط زیست ایران در جمع خبرنگاران به تشریح محورهای مذاکره پرداختند.
همکاری ایران و فرانسه در زمینه ترویج فن‌آوری‌های سبز
ابتکار در ابتدا با بیان اینکه ایران آسیب‌های زیادی را از تغییرات آب و هوای تجربه می‌کند، اظهار کرد: در این مذاکرات با توجه به پدیده گرم‌شدن کره زمین، تغییرات آب و هوایی، افزایش گازهای گلخانه‌ای، خشکسالی و کم آبی قرار شد با کشور فرانسه در رابطه با این موارد و همچنین فناوری‌های سبز همکاریهای مشترکی را داشته باشیم.
وی افزود: پیش از این در جریان سفر به پاریس مذاکراتی را در همین رابطه انجام داده بودیم و با توجه به اینکه قرار است در آذرماه سال جاری همایش کپ 21 که بررسی وضعیت آب و هوایی و افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی می‌پردارزد، برگزار شود، ایران نیز حضور فعالی داشته و در این رابطه با فرانسه همکاری‌کند.
خوشحالی فابیوس از سفر به ایران 
پس از سخنان ابتکار ، لوران فابیوس با ابراز خوشحالی از سفر یک مقام ارشد فرانسوی به ایران پس از 17 سال  اظهار کرد: اهمیت این دیدار و مذاکرات زمانی روشن می‌شود که ایران در اجلاس پاریس همکاری گسترده‌ای را در رابطه با پیشگیری از گرم شدن کره زمین، تغییرات اقلیمی و آلودگی‌های محیط زیستی داشته باشد.
وی ادامه داد: امروزه اثر مخرب گازهای گلخانه‌ای اثرات جبران ناپذیری را بر وضعیت سلامت تمامی ساکنان کره زمین گذاشته است لذا در اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی موسوم به کپ 21 سعی می‌شود با همکاری 50 کشور دنیا و بازنگری در قوانین راه حلی برای آن پیدا کنیم.
وزیر خارجه فرانسه بیان کرد: از دکتر ابتکار به عنوان نماینده ایران در این اجلاس دعوت شده است با تشریح موقعیت ایران و منطقه و پیشنهادات این کشور در زمینه پیشگیری از اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی، حضور فعالی را در این کنفرانس داشته باشد.
رابطه دو کشور بر اساس احترام متقابل
وی با اشاره به اینکه وضعیت محیط زیستی هرکشور با کشور دیگری متفاوت است عنوان کرد: علاوه بر همکاری مشترک ایران در اجلاس جهانی محیط زیست قرار است دو کشور همکاری‌های نزدیکی را با توجه به وضعیت به خصوص محیط زیست ایران و پدیده‌هایی مانند کم آبی، وضعیت گرد و غبار و آلودگی‌های محیط زیستی همچنین توسعه فن‌آوری های سبز و با یکدیگر داشته باشند.
وی یاد آور شد: این همکاری‌ها پس از توافق هسته‌ای  بر مبنای احترام متقابل دو ملت فرانسه و ایران در راستای فعالیت‌های مشترک محیطی زیستی شکل گرفته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب