امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11000 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کارگروه مدیریت کلان فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

شمسه یک ضرورت برای ام القرای جهان اسلام است

خبرایران: دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود و برگزاری مجموعه جشنواره های شمسه در تهران را یک ضرورت برای ام القرای جهان اسلام می داند.
شمسه یک ضرورت برای ام القرای جهان اسلام است

به گزارش خبرایران، دکتر مهدی ناظمی دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت:  برگزاری جشنواره هایی همچون شمسه برای شهر تهران که ام القرای جمهوری اسلامی ایران است کاملا ضروریست.

وی افزود: ویژگی جشنواره های شمسه در توانمندسازی قشر جوان برای حضور در امور فرهنگی از نکات ممتاز است و ما باید بتوانیم شبکه ای فعال از جوانان در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

ناظمی با بیان اینکه درخشیدن جلوه های ارزشی و اسلامی در سطح شهر تهران یک ضرورت است، گفت: برگزاری جشنواره ای چون شمسه اهمیت و ضرورت چشمگیری دارد که باید با یک مهندسی فرهنگی و برنامه ریزی دقیق، تلاش کند بخشی از آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی برای پایتختی که باید ام القرای جهان اسلام باشد محقق شود.

دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در این میان، حضور روحانیت و نقش مساجد در برگزاری باشکوه تر جشنواره های شمسه را نباید از قلم انداخت؛ ما باید در تهران پایگاه اصلی فرهنگ را در مساجد قرار دهیم و تنها به سرای محله ها کفایت نکنیم.

وی تاکید کرد: مساجد می توانند در برگزای هرچه با شکوه تر و منسجم تر جشنواره ای چون شمسه خصوصا در بخش آئینی قرآن ، نهج البلاغه و دعا و نیایش نقش پررنگ تری ایفا کنند.

ناظمی در پایان خاطرنشان کرد: از این اقدام معاونت اجتماعی – فرهنگی شهر تهران سپاسگزارم و امیدوارم در سال های آتی شاهد مشارکت قشر وسیع تری از شهروندان در این جشنواره باشیم.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.ir مراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه 94 ثبت نام کرده بودند تا پایان خردادماه آثار خود را سرای محله خود ارائه کرده اند و هم اکنون، آثار در مسیر داوری و انتخاب برگزیدگان قرار دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب