امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10956 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی مجدآرا خبرداد؛

بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری هفته‌ «المپیک» داریم/ از این پس اهدای خودروی پراید را به عنوان جایزه نداریم/ تغییرات اساسی در چارت فدراسیون ایجاد خواهیم کرد/ فدراسیون ورزش های همگانی مشکلی از نظر مالی ندارد

خبرایران: رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: از این پس اهدای خودروی پراید را به عنوان جایزه نداریم و به جای آن وسایل ورزشی همچون دوچرخه‌، قایق‌های ثابت و البسه ورزشی و همچنین تورهای سیاحتی داخلی و خارجی اهدا می‌کنیم.
بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری هفته‌ «المپیک» داریم/ از این پس اهدای خودروی پراید را به عنوان جایزه نداریم/ تغییرات اساسی در چارت فدراسیون ایجاد خواهیم کرد/ فدراسیون ورزش های همگانی مشکلی از نظر مالی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری فدراسیون ورزش‌های همگانی به مناسبت آغاز«هفته‌ المپیک» صبح امروز چهارشنبه با حضور«شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک،« علی مجدآرا» رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ،«دوست محمدی» نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و اصحاب رسانه در محل فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزارو دراین نشست خبری «شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به مکاتبات با IOC اظهارداشت: قرار بود تا این برنامه چند هفته‌ قبل برگزار شود اما طی مکاتباتی که با کمیته‌ بین‌المللی المپیک داشتیم اعلام کردیم که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان قصد داریم این مسابقات را بعد از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم. آنها هم با روی گشاده این موضوع را پذیرفتند. از قبل با آقای مجدآرا، رییس فدراسیون ورزش همگانی جلسه‌ای داشتیم و هماهنگی های لازم را به عمل آوردیم.

وی تصریح کرد: عملکرد فدراسیون ورزش‌ همگانی در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده و برای ما خوشحال کننده است که برای سومین سال متوالی مسئولیت برگزاری هفته‌ «المپیک» را به این فدراسیون بسپاریم. من در سال‌های گذشته هم شاهد زحمات دوستانمان در فدراسیون ورزش‌های همگانی بودم و مطمئن هستم با به بهره گیری از زحمات این عزیزان می‌توانیم امسال نیز این هفته‌ را با شکوه هر‌ چه‌ تمامتر برگزار کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک خاطر‌ نشان کرد: از آنجایی که برگزاری هفته‌ المپیک مورد توجه ویژه‌ IOC است امیدوارم که انعکاس بسیار خوبی در رسانه‌ها داشته باشد. قطعا سایت IOC و نشریات مکتوب نیز به خوبی این موضوع را منعکس می‌کنند. با توجه به فضای باز مذاکرات دولت تدبیر و امید در سطح جهان، ما هم وظیفه خود می دانیم که از این فرصت استفاده کنیم و هر چه بیشتر فضای فرهنگی کشور را در حاشیه مسابقات نشان دهیم.

درادامه این نشست خبری «علی مجد آرا» رییس فدراسیون ورزش‌ همگانی اظها‌ر داشت: از سه سال قبل بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری هفته‌ «المپیک» آغاز شد. هر سال طی دستور‌العملی برگزاری این مسابقات را به استان‌های مختلف ابلاغ می‌کنیم. امسال نیز این موضوع به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسید و در سراسر کشور بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای شد که در سراسر کشور بین همه اقشار از جمله خانم‌ها و آقایان، جانبازان و معلولان و کانون اصلاح و تربیت این برنامه اجرایی شود.

وی ادامه داد: ما از روز جمعه دوم مردادماه بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای را به صورت روزانه تدارک دیدیم تا در اقصی نقاط تهران و نقاط مختلف کشور بر‌نامه‌ریزی ورزش‌های همگانی در کشور صورت بگیرد و با لوگو و پرچم المپیک شاهد برگزاری رویدادهای ورزشی باشیم. در شهرستان‌ها هم تلاش کردیم تا این مسابقات را در اماکن ورزشی همچون تخت جمشید و حافظیه برگزار کنیم. شرکت کنندگان در این رویداد لباس و تسهیلات رایگان دریافت خواهند کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌ همگانی افزود: برنامه ویژه‌ ای برای افتتاحیه و اختتامیه آن در نظر داریم که بعد از یک هفته‌ در تهران و در سالن هندبال برگزار می‌شود. در منطقه ارس نیز بعد از پیاده روی گسترده یک دوره اختتامیه ویژه‌ای خواهیم داشت. بیش از 75 هزار نفر در این طرح شرکت می‌کنند. این به جز آمار 200 هزار نفری در همایش‌های پیاده روی است.

وی اضافه کرد: همچنین در سواحل شمالی کشور نیز بر‌نامه‌ ویژه‌ای را متناسب با ورزش‌های ساحلی تدارک دیده ایم. این مسابقات با آرم کمیته ملی المپیک و با پرچم المپیک برگزار می‌شود و ما موفق شدیم در فدراسیون‌های مختلف کمیته‌ ورزش همگانی را با کمک وزارت ورزش و جوانان تاسیس کنیم. یکی از وظایف فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک توسعه ورزش‌های همگانی است. هر ساله کنفرانس‌های بین‌المللی هم در این خصوص تشکیل می‌شود و توسعه ورزش‌های همگانی از این جهت برای IOC بسیار با اهمیت است.

مجدآرا ابرازداشت: طرح‌های بسیار خوبی مورد تصویب قرار گرفته است تا در تمامی استان‌ها ورزش همگانی توسعه پیدا کند. برای مثال طرح پیاده روی سنجی در ورزش همگانی وجود دارد و یا این که طرحی را ارائه دادیم تا سربازها با پیکرسنجی آمایش شوند و کارتی به آنها ارائه شود و گفته‌ام که باید آنها در پایان دوران خدمت وزن و آمادگی جسمانی متناسبی داشته باشند تا در صورتی که سربازان به وزن مورد نظر نرسند کارت پایان خدمت دریافت نکنند.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی محور توسعه خود را بر اساس چشم اندازی طراحی کرده است تا سال 1404 آمار افرادی که به ورزش همگانی می‌پردازند بیش از 50 درصد باشد. این آمار در حال‌ حاضر 21 درصد است و باید بگویم که ما تاکنون از برنامه‌های خود جلو بوده‌ایم. ما در سال گذشته بیش از 1200 کلاس آموزشی داشتیم همچنین بالاترین آمار ورزشکاران خانم را داشتیم. الان هیچ باشگاهی در سطح کشور نیست که دفتر ورزش بانوان نداشته باشد که این آمار نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.

رییس فدراسیون همگانی خاطر‌ نشان کرد: همچنین انجمن ارگان‌ها و نهادها را تاسیس کردیم تا به گسترش ورزش همگانی در ارگانها و ادارات مختلف بپردازیم و ما تغییرات اساسی در چارت فدراسیون ایجاد خواهیم کرد . به ویژه‌ در انجمن ها تغییرات محسوسی به وجود می‌آید. برای مثال انجمن آمادگی جسمانی دستخوش تغییراتی می‌شود. از این پس انجمن‌ آمادگی جسمانی برنامه‌هایش را طوری دنبال می‌کند که با توجه به انگیزه‌ای که در بین خانواده‌ها ایجاد شده است از این پس اهدای خودروی پراید را به عنوان جایزه نداریم و به جای آن وسایل ورزشی همچون دوچرخه‌، قایق‌های ثابت و البسه ورزشی و همچنین تورهای سیاحتی داخلی و خارجی اهدا می‌کنیم. از هفته‌ آینده دیگر جایزه خودرو نداریم.

وی همچنین با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان گفت: خو‌شبختا‌نه حمایت های خوبی از سوی وزیر ورزش و جوانان و شعبانی بهار معاون ورزش همگانی به عمل آمده است و تفاهم خیلی خوبی در‌ این‌ راستا با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داریم.

در ادامه این نشست شهنازی با اشاره به انتخاب مجدآرا به عنوان رییس کمیته‌ توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک، گفت: با توجه به پتانسیل‌ بالایی که از ایشان و فدراسیون سراغ دارم مطمئن هستم که در این حوزه موفق خواهند شد و برای اقلیت‌ها هم برنامه ویژه‌ ای تدارک ببیند تا در این المپیک شاهد حضور پر رنگ‌تر آنها باشیم. با توجه به تاکید IOC بر مسائل نژادی این موضوع می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مجدآرا در همین رابطه تاکید کرد: کمیته‌ اقلیت‌های فدراسیون ها از هفت ماه پیش تشکیل شده است.

همچنین دوست محمدی، نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سخنانی کوتاه با قدردانی از شاهرخ شهنازی گفت: ما خوشحالیم که کمیته ملی المپیک این اطمینان را داشت که برای سومین سال این برنامه را به ما سپرد. هیات‌های استانی ما بسیار پیگیر این فعالیت‌ها بودند. درباره ورزش اقلیت ها هم باید تاکید کنم که خانم خوبچهر از هفت ماه پیش مسئول این کمیته‌ شده است و بسیار فعال هستند. در تهران و در باشگاه آرارات این ورزش‌ها دنبال می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب