امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10921 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای خبرداد؛

جذب ۶۰ درصدی مهارت آموختگان به بازار کار/ اعزام تیم ۱۷ نفره ایران به برزیل برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات جهانی مهارت/ راه اندازی کمپ کار آفرینی کودکان

خبرایران: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از جذب ۶۰درصدی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای در بازار کار خبر داد و گفت: بیشترین آمار بیکاری فارغ التحصیلان مربوط به رشته های علوم کامپیوتری است٬که این مشکل نیز به دلیل عدم توانایی این افراد در برنامه نویسی است.
جذب ۶۰ درصدی مهارت آموختگان به بازار کار/ اعزام تیم ۱۷ نفره ایران به برزیل برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات جهانی مهارت/ راه اندازی کمپ کار آفرینی کودکان

به گزارش خبرنگارخبرایران،  نشست خبری بزرگداشت روز ملی کار آفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای امروز با حضور«کوروش پرند»رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی واصحاب رسانه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار و دراین نشست خبری «کوروش پرند» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به برنامه های این سازمان اظهار داشت: هفته مهارت از روز شنبه سوم مردادماه تا روز جمعه نهم این ماه ادامه خواهد داشت که برای هرروز این هفته عناوینی انتخاب شده است که روز اول آموزش فنی و حرفه ای٬ مردم امام٬ رهبری و شهدا؛ روز دوم آموزش های مهارتی٬ مربی٬ نخبگان مهارتی٬ اشتغال پایدار؛ روز سوم زنان٬ مهارت و تدبیر٬ تعالی سبک زندگی و کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای عنوان روز چهارم است.

وی افزود:آموزش های فنی و حرفه ای توسعه بخش خصوصی٬ اقتدار ملی٬ توسعه پایدار؛ آموزش های فنی و حرفه ای دانشگاه٬ صنعت و افزایش توان ملی٬ عدالت آموزشی امید و هارت و افق چشم انداز ۱۴۰۴ از دیگر عناوین هفته مهارت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه به راه اندازی شبکه نخبگان و استعداد های برتر مهارتی اشاره کرد و گفت: این اقدام پس از مسابقات جهانی لایپزیک و درخشش تیم کشورمان صورت گرفت. پرند همچنین یکی از بحث های جدی نظام مهارتی را مربیان و موضوع صلاحیت حرفه ای آنها عنوان کرد که باید صورت جدی به آن پرداخته شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از دو سال گذشته فعالیت های جدیدی در زمینه کار آفرینی ازسوی این سازمان انجام شده است گفت: در این راستا کارآفرینی را با آموزش های فنی و حرفه ای از طریق اجرای طرح هایی همچون آموزش تولید بازاریابی و فروش گره زدیم.

وی با اشاره به فرهنگ نادرست کار در کشور تصریح کرد: شغل هایی در کشور وجود دارد که به دلیل فرهنگ نادرست کار در کشور متقاضی برای آنها وجود ندارد.

پرند در ادامه به حضور تیم ملی مهارت کشورمان در مسابقات جهانی مهارت اشاره کرد و گفت: تیم ۱۷نفره مهارت کشورمان که از میان منتخبان دو دوره چهاردهم و پانزدهم مسابقات ملی مهارت انتخاب شده اند٬روز ۱۷ مرداد ماه برای رقابت در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی مهارت که از بیست و یکم مرداد تا بیست و چهارم مرداد در برزیل بر گزار می شود٬ اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی کمپ کار آفرینی کودکان افزود: برنامه ریزی های لازم به منظور ثبت نام در این کمپ در تابستان امسال صورت گرفته و افراد می توانند همزمان به آغاز هفته مهارت برای شرکت دراین کمپ که در استان های مختلف برگزار می شود٬ ثبت نام کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین از جذب ۶۰درصدی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای در بازار کار خبر دادو گفت: بیشترین آمار بیکاری فارغ التحصیلان مربوط به رشته های علوم کامپیوتری است٬که این مشکل نیز به دلیل عدم توانایی این افراد در برنامه نویسی است چرا که با توسعه برنامه نویسی در میان این افراد٬صد هزار برنامه نویس جذب بازار کار می شوند.

پرند همچنین به مشاغل مورد نیاز بازار کار اشاره و خاطرنشان کرد:طراح دوخت٬طراح گرافیک وتبلیغات٬طراح مکانیک٬محصولات غذایی٬صنایع غذایی سالم٬انرژی های تجدید پذیر٬گیاهان دارویی٬ بیوتکنولوژی٬ طب سنتی٬ میکروالکترونیک٬ انرژی های نو٬ نانو و زیست فناوری از جنله مشاغل موردنیاز بازار کار است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب