امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10810 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای بخش رقابتی بین‌الملل و سایر بخش‌ها؛

نامزدهای یوزپلنگ طلایی «لوکارنو»معرفی شدند

خبرایران: مسوولان برگزاری جشنواره «لوکارنو» سوییس اسامی 18 فیلم حاضر در بخش رقابتی بین‌الملل و همچنین سایر بخش‌های این رویداد معتبر سینمایی را اعلام کردند.
نامزدهای یوزپلنگ طلایی «لوکارنو»معرفی شدند

به گزارش خبرایران، براساس اعلام برگزارکنندگان این جشنواره سینمایی، امسال فیلم «ریکی و فلش» به کارگردانی «جاناتان دمی» و با بازی «مریل استریپ» بازیگر صاحب‌نام برنده سه جایزه اسکار افتتاح خواهد شد.

«مریل استریپ» در این فیلم در نقش موزیسینی را بازی می‌کند که با رویای تبدیل شدن به یک ستاره موسیقی راک، خانواده‌اش را ترک می‌کند و حالا در تلاش است رابطه‌ با خانواده‌اش را دوباره به حالت قبل بازگرداند.

در میان 18 فیلمی که امسال در بخش رقابتی برای کسب جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو با هم رقابت می‌کنند، 14 فیلم اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «کیهان» ساخته «آندری زولافسکی» (فرانسه، پرتغال)، «آسمان می‌لرزد، زمین ‌می‌ترسد و دو چشم برادر نیستند» ساخته «بن ریورز»، فیلم «نجیب‌زاده» از «آتینا راشل» (یونان)، «الان درست، بعدا اشتباه» به کارگردانی «هومگ سانگ‌سو» (کره جنوبی) و همچنین فیلم «بهشت» به کارگردانی سینا عطاییان محصول مشترک ایران و آلمان اشاره کرد.

«سرگرمی» ساخته «ریک آلورسون» (آمریکا)، «ساعت خوشحالی» از «ریاساکو هاماگوشی» (ژاپن)، «جیمز وات» به کارگردانی «جاش موند» (آمریکا) همراه فیلم‌هایی از روسیه، اسپانیا و سریلنکا نیز در بخش رقابتی شصت‌و‌هشتمین جشنواره فیلم لوکارنو حضور خواهند داشت.

همچنین طبق اعلام پیشین، «مایکل چیمینو»، کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار آمریکایی با دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو تقدیر می‌شود و «ادوارد نورتون» بازیگر سرشنای هالیوودی نیز جایزه دستاورد سینمایی را خواهد گرفت.

«مایکل چیمینو» که بیشتر برای ساخت فیلم برنده اسکاری «شکارچی گوزن» درباره جنگ ویتنام در 1978 شناخته می‌شود، در حالی جایزه یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند که مجموعه‌ای از آثار او نیز در این رویداد سینمایی روی پرده خواهد رفت.

فیلم‌های «شکارچی گوزن»، «تاندربالت و لایتفوت»، «دروازه بهشت» و «سال اژدها» از جمله ساخته‌های «مایکل چیمینو» هستند که در این رویداد سینمایی روی پرده می‌رود.

سال گذشته فیلم «از آنچه گذشته است» به کارگردانی «لاو دیاز» از فیلیپین موفق به کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم از جشنواره فیلم لوکارنو 2014 شد.

جشنواره فیلم لوکارنو پس از کن، ونیز و برلین معتبرترین جشنواره سینمایی جهان است و ویژگی خاص آن نمایش فیلم‌ها در میدان معروف «پیاتزا» در فضای باز و بر پرده بزرگ است که در آنجا حدود ۸۰۰۰ تماشاگر به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند.

سینمای ایران نیز در جشنواره فیلم لوکارنو حضور داشته و تا کنون سه‌بار با فیلم‌های «آینه» ساخته جعفر پناهی (1997)، «رقص خاک» ساخته ابوالفضل جلیلی (1998) و فیلم «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» به کارگردانی سامان سالور موفق به کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی شده است.

فیلم «خانه دوست کجاست؟» ساخته عباس کیارستمی و فیلم «ناخدا خورشید» از ناصر تقوایی جایزه یوزپلنگ برنزی را از این جشنواره گرفته‌اند. همچنین کسب جایزه بهترین بازیگر زن توسط ترانه علیدوستی برای بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» از دیگر افتخارات سینمای ایران در لوکارنو به‌شمار می‌رود.

جشنواره لوکارنو از پنجم تا پانزدهم اوت (14 تا 24 مرداد) در شهر لوکارنو سوییس برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب