امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10794 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیر تاجیک اعلام کرد؛

شبکه مستندخاطره رهبرانقلاب رازنده می کند/«غلط کردم نامه »ای که توده ای هادرتلویزیون خواندند

خبرایران: خیانت های حزب توده در مجموعه«غلط کردم نامه» سران این حزب از شبکه مستند پخش می شود.
شبکه مستندخاطره رهبرانقلاب رازنده می کند/«غلط کردم نامه »ای که توده ای هادرتلویزیون خواندند

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند سیما ، ضمن اعلام این خبر افزود: پس از اعلام خاطره رهبر معظم انقلاب از اعترافات سران حزب توده در دیدار 20 تیرماه جمعی از دانشجویان کشور، سریعا با اداره کل آرشیو سازمان تماس و جستجو برای یافتن تصاویر مورد اشاره آغاز شد. در همین راستا تعدادی نوار از نشست های حزب توده که توسط رهبران آن اداره می شد، تهیه و کار تبدیل منابع به صورت دیجیتال آغاز شد.

مدیر شبکه مستند ادامه داد: با توجه به گذشت سال ها از نگهداری این منابع، ترمیم و بهبود کیفیت بصری تصاویر انجام و در نهایت 6 قسمت یک ساعته از جلسات سران این حزب که مورد اشاره مقام معظم رهبری بود، تهیه و در جدول پخش شبکه قرار گرفت. اعترافات سران حزب توده قرار است در قالب مجموعه مستند "سیمرغ" از شبکه پخش شود.

تاجیک گفت : در این مجموعه برنامه آقایان نورالدین کیانوری، منوچهر بهزادی، احمد علی رصدی، عباس قجری (هجری)، غلامحسن قائم پناه، محمد مهدی پرتوی، حسین جودت و فرج الله میزانی (جوانشیر) به مباحثه می پردازند. همچنین محمدعلی عمویی، از اعضای ارشد حزب توده، اجرای برنامه را بر عهده دارد.

مدیر شبکه مستند سیما در پایان از تلاش های مهندس انبارلویی، مدیر کل آرشیو سازمان صدا و سیما و همکارانشان در جستجو و تبدیل منابع تقدیر و تشکر کرد.

مجموعه «سیمرغ» با بهره گیری از تصاویر ناب آرشیوی و به یاد ماندنی انقلاب، حقایق جذاب دهه های اخیر را به تصویر می کشد. قسمت اول مجموعه « غلط کردم نامه سران حزب توده »  با موضوع گذشته حزب توده و وابستگی آن به شوروی، برخوردهای دوگانه حزب در گفتار و عمل و وابستگی و تبعات آن به ویژه در مسئله جاسوسی، امشب ساعت 23:00 به مدت یک ساعت از شبکه مستند پخش خواهد شد. قسمت های بعدی این مجموعه با موضوع مسائل مربوط به عملکرد حزب و اهداف کوتاه و بلند مدت تخلفات و جرائم حزب و سیاست های شوروری در قبال ایران، چه بعد و چه قبل از انقلاب، از پنج شنبه مورخ 25 تیرماه لغایت دوشنبه مورخ 29 تیرماه هر روز ساعت 19:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب