امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10782 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کاهش 20 میلیونی قیمت خودرو / کدام خودروها پس از توافق ارزان خواهند شد؟

خبرایران: کارشناسان فعال در حوزه خودرو معتقدند قیمت خودرو پس ازاعلام توافق هسته ای تکان های شدیدی خواهد خورد.
کاهش 20 میلیونی قیمت خودرو / کدام خودروها پس از توافق ارزان خواهند شد؟

محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از کاهش 10 تا 20 میلیونی قیمت خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: «این توافق و کاهش قیمت ارز ناشی از آن در قیمت خودروهای وارداتی بالای 400 میلیون تومان اثر کاهشی خواهد داشت.

به گفته وی پس از اعلام توافق هسته ای بین ایران و گروه کشورهای 1+5 احتمال تغییر قیمت در خودروهای ساخت داخل بسیار ضعیف است اما خودروهای خارجی افت قیمت چشمگیری خواهند داشت.

گفتنی است کاهش نرخ ارز و بهبود کلی شرایط خودروسازان می‌تواند باعث کاهش نسبی قیمت خودرو شود، اما مقاومت خودروسازان داخلی در مورد کاهش قیمت تولیدات داخلی از موضوعاتی است که این روزها باعث بروز مناقشاتی شده است.

تمام این اما و اگرها برای چگونگی سرنوشت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در شرایطی وجود دارد که با بهبود شرایط خودروسازان در پی توافقات هسته‌ای، انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو بیشتر شده است. تا بدانجا که بازار فروش خودروهای داخلی طی چند ماه گذشته با رکود بی سابقه ای مواجه بوده و متقاضیان خرید خودروهای داخلی همه چشم به نتیجه مذاکرات و تاثیر ان در قیمت خودروهای ساخت داخل دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب