امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10779 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو هیات مدیره بانک تجارت اعلام کرد؛

هدف ما تحقق منافع سهامداران و سپرده‌گذاران دربانک تجارت است

خبرایران: عضو هیات‌مدیره بانک تجارت با تبیین سیاست‌های این بانک در حوزه توزیع‌بخشی اعتبارات گفت: بانک تجارت همواره در تلاش است در زمینه تخصیص و تجهیز اعتبارات و منابع ، منافع سپرده‌گذاران و سهامداران خود را محقق کند.
هدف ما تحقق منافع سهامداران و سپرده‌گذاران دربانک تجارت است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، رضا دولت‌آبادی عضو هیات مدیره بانک تجارت در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالانه این بانک در هفته آینده گفت: مانده خالص مصارف این بانک تا پایان خرداد 1394 بالغ بر 478 هزار میلیارد ریال شده است.

وی با اشاره به جایگاه تعهدات ضمانت‌نامه‌ای و گشایش اعتبارات اسنادی این بانک در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور گفت: این بانک در پایان سال 1393 در کل سرفصل، اعم از LC داخلی و خارجی و ضمانتنامه‌ها جایگاه نخست را در بین بانک‌های تجاری به خود اختصاص داده است.

عضو هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به خالص مصارف این بانک در بخش‌های مختلف اظهار داشت: بانک تجارت تا پایان خرداد ماه سال 1394 بیش از 132 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن اعطا نموده است. وی سهم بخش مسکن از این آمار را بالغ بر 129 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بانک به منظور پشتیبانی از بخش کشاورزی کشور بیش از 84 هزار میلیارد ریال تا پایان خرداد سال جاری تسهیلات به این بخش پرداخت نموده است. همچنین مانده تسهیلات این بانک در مجموع بخش‌های صادرات و بازرگانی بالغ بر 133 هزار میلیارد شده است.

دولت‌آبادی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه این بانک به مشتریان و سهامداران ابراز اطمینان کرد که منافع و سهم آنها به بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این بانک برای افزایش رضایت متقاضیان دریافت تسهیلات و تسریع و تسهیل فرایندهای بررسی و پرداخت تسهیلات، افزود: علاوه بر اتصال کلیه شعب بانک تجارت به سامانه جامع رتبه‌بندی اعتباری ایران کوشیده‌ایم تا با راه‌اندازی سامانه‌های پیشرفته نظیر شناسایی ذینفع واحد و سامانه اعتبار سنجی کلان مسیر تخصیص منابع بانک را بهینه  نموده تا علاوه بر ایجاد منافع مشترک برای بانک و تسهیلات گیرندگان از ایجاد مطالبات معوق جدید نیز جلوگیری نماید.

عضو هیات مدیره بانک تجارت خاطرنشان کرد: در سال 1394 نیز همواره سعی داریم در راستای راهبردهای کلان اقتصادی کشور، همگام و منظم به حرکت خود ادامه داده و ضمن حفظ سیاست‌های داخلی خود، منافع سهامداران و سپرده‌گذاران خود را تامین نموده و رشدی متوازن را در کلیه بخش‌ها داشته باشیم.

دولت آبادی با تاکید بر تمرکز بانک تجارت بر رعایت حداکثری بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات و پیشگیری از ایجاد مطالبات جدید و افزایش سهم درآمدهای کارمزدی گفت: این بانک با تنوع مناسب سبد خدمات از تمامی پتانسیل شعب خود برای سودآوری و گردش صحیح منابع استفاده خواهد کرد.

وی یکی از ارکان مهم پیشرفت صنعت کشور و افزایش کیفیت محصولات داخلی  را حمایت مالی موثر از تولیدات ملی دانست و تاکید کرد :رویکرد بانک تجارت در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و بازرگانی و خدماتی کشور، حفظ و ایجاد اشتغال و تخصیص بهینه منابع بر اساس ظرفیتهای فضای کسب و کار هر استان است.

عضو هیات مدیره بانک تجارت در خاتمه گفت: امیدواریم با تداوم موفقیت بانک در حوزه وصول مطالبات در طی سال مالی آتی، بتوانیم اقدام به آزادسازی بخش مهمی از ذخایر مطالباتی خود نموده و شرایط مطلوب‌تری را برای تامین حقوق ذینفعان از جمله سهامداران و سپرده‌گذاران عزیز بانک فراهم آوریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب