امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10765 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

حضور۲۰هزار ائمه جماعت در مدارس برای برپایی نماز جماعت/ شرکت بیش از 6 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز/ اجرای طرح یاوران نماز

خبرایران: محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن،عترت و نمازوزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح یاوران نماز در مدارس کشور خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 6 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.
حضور۲۰هزار ائمه جماعت در مدارس برای برپایی نماز جماعت/ شرکت بیش از 6 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز/ اجرای طرح یاوران نماز

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری اعلام فعالیت‌های تابستان با رویکرد مسابقات قرآن‌،عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور صبح امروزبا حضور«محمدرضا مسیب‌زاده» مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  و اصحاب رسانه در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار و دراین نشست خبری«محمدرضا مسیب‌زاده» مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال گذشته سه فعالیت محوری را اعلام کردیم که اولین فعالیت حفظ موضوعی آیات قرآن بود که 8 عنوان کتاب تهیه شد و به طور آزمایشی در هر استان در 4 مدرسه شامل دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه اجرا شد و در سال تحصیلی جدید در نظر داریم طرح حفظ موضوعی آیات قرآن را در تمام مدارس کشور اجرا کنیم.

مسیب‌زاده به طرح مصباح‌الهدی اشاره کرد و افزود: طرح مصباح‌الهدی که طرح امام‌شناسی است در سال تحصیلی جاری اجرا شد و 28 عنوان کتاب تالیف شد و در نظر داریم این طرح را در سال جدید نیز ادامه دهیم و طرح جامع توسعه و تقویت فعالیت‌های نماز در مراکز آموزشی در سال جاری اجرا شد و 600 مرکز دارالقرآن راه‌اندازی شده است که فعال هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل در تابستان برای دانش‌آموزان از چند روز آینده آغاز می‌شود، گفت: مرحله کشوری سی وسومین دوره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در استان‌های خراسان رضوی شهر مقدس مشهد و استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 6 میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند، افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو عنوان رشته پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود که بخش پژوهشی شامل نهج‌البلاغه، صحیفه‌سجادیه، احکام، انشاء نماز و تفسیر است و بخش آوایی شامل قرائت و حفظ قرآن، اذان و مداحی است.

این مقام مسئول در اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: مسابقات کشوری بخش پژوهشی ویژه ۹۹۰ دانش‌آموز پسر از ۲ تا ۵ مرداد و ویژه ۹۹۰ دانش‌آموز دختر از ۷ تا ۱۰ مرداد در شیراز برگزار می‌شود؛ مسابقات کشوری بخش آوایی نیز ویژه ۸۰۰ دانش‌آموز پسر از ۱۵ تا ۱۸ مرداد و ویژه ۴۰۰ دانش‌آموز دختر از ۲۰ تا ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده از اجرای طرح مبین یا یاوران نماز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور خبر داد و گفت: 4 هزار مدیر برگزیده کشور، آموزش‌های خاص تشکیلاتی را برای برپایی نماز در مدارس خواهند دید که در این طرح 9 دوره آموزشی پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: 8 دوره ویژه مدیران در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی،‌ مرکزی و قم برگزار می‌شود که آداب احکام نماز، مبانی نمازشناسی، نماز و خانواده، تأثیر نماز در خانواده، شیوه‌های دعوت به نماز و تأثیر نماز در روحیه دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود؛ یک دوره آموزشی نیز ویژه ائمه جماعات پیش‌بینی کردیم که امسال با محوریت مناطق عشایری است که از ۲۹ تیر برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های سال آینده این اداره کل گفت: مدرسه‌ای کردن فعالیت‌ها، فراگیر بودن طرح‌ها و مشارکت‌جویی در فعالیت‌ها، سه اصل حاکم بر برنامه‌های ما است.

وی از امضای تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن‌های کشور خبر داد و گفت: به زودی با سازمان اوقاف نیز تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کرد.

مسیب‌زاده در خصوص مدارس تخصصی قرآن نیز گفت: ‌2300 مدرسه تخصصی قرآن داریم که این مدارس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد و اجازه دارند 2 تا 6 ساعت فعالیت‌های قرآنی به عنوان مکمل و فوق‌برنامه برای دانش‌آموزان اجرا کنند؛ به دلیل مسائل و مشکلات مالی، این مدارس تا آنجا که بتوانند بین 2 تا 6 ساعت فعالیت‌های قرآنی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بر فعالیت مدارس تخصصی قرآن و دارالقرآن‌ها نظارت صورت می‌گیرد، افزود: در بازدیدهایی که طی چند سال گذشته داشتیم، اعلام کردیم چند مدرسه و  دارالقرآن به دلیل ضعیف بودن تعطیل شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰ هزار ائمه جماعت در مدارس برای برپایی نماز جماعت حضور دارند که از این تعداد ۴ هزار نفر فرهنگی هستند، گفت: در حال حاضر در ۵۵ هزار مدرسه کشور، نماز جماعت برپا می‌شود؛ البته این موضوع به این معنی نیست که در نیمی از مدارس کشور نماز جماعت برپا نمی‌‌شود بلکه تعداد زیادی از مدارس روستایی هستند و تعداد دانش‌آموز این مدارس، کم است؛ در حقیقت در اکثریت مدارس کشور، نماز جماعت برپا می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب