امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10740 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

انتشار صد و نهمين عنوان كتاب در مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت

خبرایران : مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت، با انتشار چهار عنوان جدید از ابتدای سال تا کنون، موفق شد صد و نهمین عنوان کتاب خود را در قالب ‌هاي ترجمه، تاليف و گرد آوري چاپ کند.
انتشار صد و نهمين عنوان كتاب در مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرایران به نقل از واحد خبر ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت، كتاب «زمين‏شناسي نفت غيرمتعارف» به ترجمه محمدرضا كمالي، آزاده اميدوار و سعيد اسكندري جزء اولين كتاب‌هايي است كه در زمينه نفت غیرمتعارف به بازار کتاب کشور راه می‏یابد. در اين كتاب مفاهيم منابع غيرمتعارف، ‌روش‌شناسي و فناوري‌هاي نوين برمبناي تئوري فنون دست‌يابي به اين منابع از اولويت‌هايی هستند که درباره آنها بحث شده است.

بر اساس اين گزارش، مركز نشر پژوهشگاه هم‏چنین كتابي جامع در حوزه «گیاه‏پالایی» و رفع مشكلات و مسائل زيست‏محيطي به‏کمک پوشش‏های گیاهی را به چاپ رسانده است. در اين كتاب که تالیف حسن رهنما و ابراهيم علايي است، سعي شده به جنبه‌هاي اصلي و سازوكارهاي مختلف فرآيند گياه‌پالايي، به‏عنوان يك روش كارآمد و پيشرو در پاك‌سازي زيستي آلاينده‌هاي مختلف مانند عناصر كمياب و فلزات سنگين،‌ سموم و آفت‏كش‏ها و هيدروكربن‌هاي نفتي از منابع مختلف محيطي اشاره شود.

علاوه بر اين كتاب ديگري كه اخيرا به چاپ رسيده است «نگاهي نو به فرآيند حكمراني خوب در صنعت نفت» نام دارد. این كتاب ترجمه و گردآوری مجتبي كريمي و احمد اسدزاده است و به لزوم بهره‌مندي از ادبيات حكمراني خوب در صنعت نفت و گاز، ‌اصول، لوازم، اجراييات و ديگر موضوعات مرتبط با اين اصل كليدي پرداخته است.

براساس اين گزارش، از چهارمين كتاب‏هاي به‏چاپ‏رسيده در مركز نشر پژوهشگاه مي‏توان به كتاب «پليمرهاي مصنوعي» اشاره كرد. كتاب‌ مذكور ترجمه سعيد نوري خراساني، ميناسادات اعتمادي و شهلا خليلي است و مرجعي ايده‌آل در زمينه طراحي، توليد يا بازاريابي پلاستيك‌ها، الياف مصنوعي، الاستومرها و چسب‌ها و پوشش‏ها به‏شمار مي‏رود.

گفتني است علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق سايت پژوهشگاه به آدرس www.ripi.ir به كليه كتاب‌هاي اين مركز دسترسي داشته باشند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب