امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1074 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ابراهیم حقیقی؛

هنرهای تجسمی اصلا برای تفریح نیست / رده موزه هنرهای معاصر در حال نزول است/ در کل منطقه بیشترین هنرمندان را داریم

خبرایران: ابراهیم حقیقی هنرمند پیشکسوت گرافیست به نمایندگی از هنرمندان هنرهای تجسمی دغدغه‌های این طیف را با رییس جمهوری مطرح کرد.
هنرهای تجسمی اصلا برای تفریح نیست / رده موزه هنرهای معاصر در حال نزول است/ در کل منطقه بیشترین هنرمندان را داریم

به گزارش خبرایران، در اولین دیدار رسمی رییس جمهور حسن روحانی با هنرمندان که شامگاه 18 دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، ابراهیم حقیقی خطاب به رییس دولت گفت: از زمانی که شما اعلام نامزدی کردید، تمام هنرمندان شما را می‌شناختند و بعد از مناظره‌ها امیدی در دل ما زنده شد که خوشبختانه با انتخاب هیأت دولت تدابیر شما هم آشکار شد.

وی افزود: حوزه هنرمندان تجسمی خانواده بزرگی است و شما از آن آگاه هستید. آنچه من می‌گویم شبیه ورق زدن آلبوم خانوادگی است که برای یادآوری و احوال‌پرسی انجام می‌شود. هنرهای تجسمی برخلاف برخی نظرات اصلا برای تفریح نیست، بلکه از صبح تا شب با آن زندگی می‌کنیم و برای ما همچون اکسیژن است.

او با تقدیر از تخصیص یک درصد اعتبارات عمرانی برای خرید آثار هنری اظهار امیدواری کرد، این طرح مصوب شود و تبصره‌های دیگری از جانب بانک‌ها و دیگر مراکز که معوق مانده نیز به جریان بیفتد تا کمکی به احیای هنرهای تجسمی باشد.

حقیقی از وزیر ارشاد که در برنامه حضور داشت درخواست کرد دوسالانه‌های هنری را دوباره به انجمن‌ها بسپارند و آنها را احیا کنند.

او همچنین خواستار گسترش فعالیت گالری‌ها در شهرستان‌ها شد.

این هنرمند پیشکسوت با اظهار تأسف از وضعیت فعلی موزه هنرهای معاصر هشدار داد، رده این موزه که جزو 10 موزه برتر دنیاست در حال نزول است. در حالی که ما در ایران در کل منطقه بیشترین هنرمندان را داریم.

ابراهیم حقیقی در پایان سخنانش احیای مجلات هنری و نیز ایجاد مکانیزمی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان هنری را خواستار شد و تاکید کرد: خانه هنرمندان ایران می‌تواند به وزارت ارشاد کمک بسیاری کند چرا که همه اصناف هنری در آن فعالیت دارند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب