امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10737 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت خبرداد؛

هیئت تجاری - سیاسی آلمان هفته آینده به تهران می آید

خبرایران: امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: یک هیئت عالی رتبه تجاری - سیاسی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدر اعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، هفته آینده به ایران می آیند.
هیئت تجاری - سیاسی آلمان هفته آینده به تهران می آید

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(MOP )،  امیرحسین زمانی نیا با بیان این که هیئت ٦٠ نفره آلمانی به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اواسط هفته آینده برای گسترش روابط سیاسی و تجاری وارد تهران می شوند، افزود: این هیئت عالی رتبه قرار است در تهران درباره نحوه همکاریهای اقتصادی و سیاسی با همتایان خود دیدار و گفتگو کنند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با تایید حضور شرکتهای بزرگ آلمان همچون لینده و زیمنس در این هیئت تجاری درباره دیدارهای این هیات اقتصادی - سیاسی در تهران گفت: این هیئت تجاری قرار است علاوه بر دیدار با وزیر نفت با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی ا.. سیف، رییس کل بانک مرکزی، حمید چیت چیان، وزیر نیرو و همچنین اعضای اتاق بازرگانی درباره چگونگی همکاریها بعد از لغو تحریمها گفتگو کنند.

زمانی نیا افزود: قائم مقام صدر اعظم آلمان همچنین قرار است دیدار و گفتگویی با دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری داشته باشند.

بنا بر این گزارش ، آلمان شریک نخست ایران در بخش پایین دستی، تجهیزات، پتروشیمی، پالایشگاه و ساخت توربین است و شرکتهای زیمنس، لورگی، لینده شرکتهای طرف قرارداد ایران در پارس جنوبی هستند.

سفر هیئت آلمانی به تهران در آستانه توافق ایران و ٥+١ می تواند نقطه شروع همکاری ایران و اتحادیه اروپا پس از برداشته شدن تحریم باشد؛ با توجه به نقش و قدرت ایران در منطقه و افزایش این قدرت پس از لغو تحریم ها قطعا گسترش این روابط به نفع طرفین خواهد بود؛ ضمن این که وجود منابع غنی نفت و گاز ایران و جذابیت آن، برای سرمایه گذاران غیر قابل چشم پوشی است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت در حاشیه اجلاس امنیت انرژی در برلین که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد با بیان این که آلمانیها متمایل به گسترش همکاریها با ایران پس از لغو تحریمها هستند، گفت: تهران و برلین به یک اندازه اشتیاق دارند تا پس از برداشته شدن تحریمها، بار دیگر روابط دو جانبه اقتصادی را گسترش و ارتقاء دهند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب