امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10579 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛

ضرورت جلوگیری از کم کاری دستگاه های مسوول در نوسازی بافت های فرسوده

خبرایران : عضو مجمع نماینده تهران با اشاره به اینکه باید با شکل گیری قرارگاه مرکزی ضمن افزایش همکاری و تعامل دستگاه‌های دخیل در نوسازی بافت‌های فرسوده از کم کاری برخی نهادها و دستگاه‌های مسوول در این زمینه جلوگیری کنیم، گفت: امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز به مانند شهرداری تهران بسته‌های حمایتی و تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده تهیه کنند.
ضرورت جلوگیری از کم کاری دستگاه های مسوول در نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، لاله افتخاری با بیان این مطلب که بافت‌های فرسوده به مانند سایر موارد مربوط به شهرها موفقیت در آن فراتر از فعالیت‌های مربوط به یک دستگاه، سازمان و نهاد است، گفت: برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده نیاز به بسته‌های حمایتی ویژه‌ای به صورت تلفیقی از سوی دستگاه‌های مختلف متولی در این زمینه هستیم.

نماینده تهران با بیان این مطلب که باید در حین احیای بافت‌های فرسوده و نوسازی به حفظ هویت مناطق و خاطرات جمعی نیز کمک کنیم، تصریح کرد: باید نوسازی بافت‌های فرسوده با رضایت مردم و شهروندان مستقر در آن مناطق همراه باشد.

وی ادامه داد: برای جابجایی ساکنان مناطق بافت‌های فرسوده باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا نوسازی بافت‌ها همراه با رضایتمندی شهروندان باشدبه طوری که برخی مواقع لازم است شاهد جابجایی‌های گروهی در این مناطق باشیم.

این نماینده تهران با اشاره به اینکه برخی مواقع تردد در بافت‌های فرسوده به سختی صورت می‌گیرد، افزود: این امر در وقوع برخی از بلایای طبیعی امدادرسانی را با مشکل همراه می‌سازد بنابراین بسیاری ضروری است که از سوی مسوولان امر اقدامی عاجل در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده صورت گیرد.

وی در عین حال ادامه داد: متاسفانه برخی از بناها نیز در سطح تهران از همان مرحله ساخت به قدری ضعیف هستند که خود  در عین ظاهری نو، بافت فرسوده به شمار می‌آید، چراکه  به جای نوسازی، فرسوده سازی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید تعاملات مضاعفی بین شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و استانداری در نوسازی بافت‌های فرسوده شکل بگیرد، گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها منجر به موفقیت و پیشرفت در نوسازی بافت‌های فرسوده خواهد شد.

افتخاری با بیان این مطلب که باید از تجربیات سایر نقاط کشور در نوسازی بافت‌های فرسوده بهره بگیریم، افزود: احیای بافت‌های فرسوده در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و شاه عبدالعظیم با موفقیت صورت گرفته و تجربه خوبی برای نوسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده در سطح شهر تهران است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ضمن  تامین رضایتمندی مردم و تشویق آنها به نوسازی امکانات و تسهیلات لازم را نیز برای شهروندان و همچنین سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وی بسته پیشنهادی سازمان نوسازی را بسته درخور توجه دانست و گفت: شهرداری تهران در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده با معافیت‌های مالیاتی در پرداخت عوارض گام‌های خوبی را در راستای تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته‌است.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی شهرداری تهران از جمله اقدامات ارزشمندی است که باید از سوی سایر دستگاه‌ها و نهاد نیز عملیاتی شود.

این نماینده تهران با اشاره به اینکه باید قرارگاهی برای عملیاتی شدن نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح شهر تهران شکل بگیرد، افزود: این اقدام در عین افزایش هم‌افزایی بین دستگاه‌ها از کم کاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مسوول در این زمینه نیز جلوگیری خواهد کرد.

افتخاری همچنین به ورود جدی‌تر سازمان میراث فرهنگی به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: برخی از بافت‌های فرسوده جزو میراث فرهنگی محسوب می‌شود و باید با امکانات ویژه به نوسازی و ترمیم آن همت گماشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب