امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10499 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اشتاین مایر اعلام کرد؛

رایزنی‌های معاونان ظریف، کری و موگرینی/مذاکرات مهمی درباره مسئله راستی آزمایی ایران با آمانو داشتم/ دیدار کری و لاوروف در روز سه شنبه/ احتمال حضور صالحی در وین

خبرایران: روز گذشته در حالی وزرای خارجه وین را برای رایزنی در پایتخت‌هایشان ترک کردند که رسانه‌های غربی موج جدیدی را برای مقصر جلوه دادن ایران در پی عدم توافق احتمالی آغاز کرده‌اند.
رایزنی‌های معاونان ظریف، کری و موگرینی/مذاکرات مهمی درباره مسئله راستی آزمایی ایران با آمانو داشتم/ دیدار کری و لاوروف در روز سه شنبه/ احتمال حضور صالحی در وین
به گزارش خبرایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است و معاونان ظریف و اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند.

روز دوم مذاکرات نیز همانند روز اول اخبار داغی به همراه نداشت و دیدارهای دو جانبه ظریف با وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه و معاون وزیر خارجه چین و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتفاقات میدانی چندانی رخ نداد اما در عرصه رسانه‌ای جنگ قابل توجهی از سوی رسانه‌های غربی علیه ایران در جریان بود که رویترز و آسوشیتدپرس گوی سبقت را از سایر هم خطان خود ربوده بودند و تلاش داشتند تا ایران را مقصر این رخوت به وجود آمده و یا عدم نتیجه گیری احتمالی از مذاکرات جاری بدانند.

اخبار روز اول و دوم مذاکرات وین را می‌توانید در اینجا  و اینجا مشاهده کنید.

همچنین برای عضویت در خبرنامه ایران در جهان می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

****

19:06پایان نشست سه جانبه معاونان ظریف، کری و موگرینی پس از یک ساعت و نیم
19:06 یک روزنامه فرامنطقه‌ای گزارش داد که وزیر خارجه ایران در بازگشت از وین با شورای عالی امنیت ملی ایران جلسه داشته و در این جلسه بر حفظ خطوط قرمز هسته‌ای تأکید شده است.

18:16 وزیر خارجه کشورمان که یکشنبه شب و براساس یک برنامه از قبل تعیین شده وین را ترک و به تهران بازگشته بود، فردا صبح در وین خواهد بود.
17:48 وزیر خارجه فرانسه طی چند روز آینده به شهر وین سفر خواهد کرد تا در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ شرکت کند.

17:20 نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دقایقی قبل در وین آغاز شد.

17:05 یک مقام آگاه از احتمال حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات وین خبر داد.

17:02 وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه مجددا تأکید کرد که توافق با ایران باید توافقی قرص و محکم باشد که اجازه دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را ندهد.

16:22 رایزنی معاونان ظریف و موگرینی در وین پایان یافت و در حال حاضر نشست‌های کارشناسی در جریان است.

15:53 وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز سه‌شنبه برای بحث در مورد مذاکرات هسته‌ای و همچنین موضوعات منطقه‌ای در شهر وین اتریش دیدار می‌کنند.

14:46 وزیر خارجه آلمان در پی دیدار امروز با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که با وی مذاکرات مهمی درباره مسئله راستی‌ آزمایی برنامه هسته‌ای ایران داشته است.

14:22 وزیر خارجه آمریکا امروز پس از دیدار با مدیر کل آژانس، مذاکراتش با وی را خوب توصیف کرد.

11:42 امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین معاونان و کارشناسان به گفت‌وگو می‌پردازند.

02:52  بلومبرگ مدعی موافقت ایران با منوط شدن برداشتن تحریم‌ها به تائید آژانس شد

02:50  اتفاق نظر طرفین بر نقش «اراده سیاسی»

02:37  دنیس راس: تمدید 3 تا 6 ماهه مذاکرات معقول است/ باید ایرانی‌ها را مقصر شکست جلوه دهیم

01‌:30  کری صبح امروز با آمانو دیدار می‌کند

00:45  گزارش ویژه اندیشکده مطالعات بین‌الملل زوریخ: برنامه هسته‌ای ایران منبع غرور ملی/ ایرانیان اقدامات گذشته آمریکا علیه کشورشان را فراموش نمی‌کنند

00:07  نیویورک‌تایمز: توافق تاریخ انقضا داشته باشد، راه ایران برای ساخت بمب هموار می‌شود/اجرای تعهدات ایران تا یکسال زمان می‌برد

00:05  دانلد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا: در برابر ایران همانند گداها شده‌ایم/ پارسیان مذاکره کنندگان ماهری هستند

23:41  مقامات آگاه ایرانی: موضع آمریکا بر سر فردو تغییر کرده است

22:55 وزیر امور خارجه ایران دقایقی قبل وین را ترک و راهی تهران شد و فردا مجددا به وین باز خواهد گشت.

22:14 وزیر خارجه کشورمان گفت‌: همواره گفته‌ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد رسیدن به توافق کاملا میسر است.

22:13 یک مقام غربی بی‌نام به رویترز گفته که به دلیل بدقولی ایرانی‌ها و زیرپاگذاشته شدن تعهدات لوزان، مذاکرات تا 10 تیر به نتیجه نمی‌رسد و احتمالاً تمدید نمی‌شود.

21:58 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: قرار نیست دوباره درباره مسائل مجددا از اول مذاکره کنیم. تمامی مسائل همان چیزهایی است که در تفاهم لوزان در آوریل بیان شد.

21:54 خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در مقاله‌ای که با تیتر «به هدف نرسیدن مذاکرات اتمی» منتشر شده نوشته که آمریکایی‌ها خواستار اعمال بازرسی‌های سرزده‌تری از بازرسی‌های کنونی هستند.

منبع فارس

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب