امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10479 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد؛

برای پاسخ به افکار عمومی ساختمان کمیته امداد را در سوهانک خواهیم فروخت /هیچ‌کس محتاج نان شب نیست/پـول صدقـات به یمن و سوریه نمـی‌رود

خبرایران: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، از وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار زن تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.
برای پاسخ به افکار عمومی ساختمان کمیته امداد را در سوهانک خواهیم فروخت /هیچ‌کس محتاج نان شب نیست/پـول صدقـات به یمن و سوریه نمـی‌رود
به گزارش خبرایران؛ پرویز فتاح با بیان اینکه زنانه شدن فقر در کشور حکایتی بسیار مهم است، اظهار داشت:۶۰ درصد سرپرست خانواده های تحت پوشش کمیته امداد زن هستند که به عبارتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار زن در کمیته امداد وجود دارد.

 فتاح تصریح کرد: به دلیل زندانی شدن و فوت مرد و یا متارکه، سرپرستی خانواده به زن واگذار شده است و کمیته امداد آنان را تحت پوشش قرار می دهد تا آسیب های کمتری متوجه‌شان شود در حالیکه هزینه رسیدگی نیز افزایش می یابد و ظریف‌تر و لطیف‌تر باید با سرپرستان خانواده زن برخورد کرد. وی یادآور شد: با مسئولان و قانونگذاران مجلس شورای اسلامی صحبت خواهیم کرد تا با یک همفکری جمعی، برنامه ریزی هایی برای مقابله با زنانه شدن فقر صورت گیرد، چرا که این مسئله پیچیده تر از آن است که بخواهیم یک راهکار یا اظهارنظر ساده کنیم و به تحقیقات پیچیده تری نیاز است.

 فتاح درباره پراکندگی متولیان آسیب های اجتماعی در کشور، بیان کرد: ممکن است موازی کاری صورت گیرد اما نیازمندی از دایره تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد بیرون نخواهد ماند.

وی، طلاق، اعتیاد صنعتی و نوسانات اقتصادی را از بحث هایی که منجر به تولید فقر می شود برشمرد و گفت: دچار یک بیماری اقتصادی هستیم که آثارش را باید در مددجویان کمیته امداد مشاهده کرد. اگر می خواهیم نتیجه تصمیمات اقتصادی همه دولت ها را ببینیم، باید به جامعه مددجویی نگاه کنیم و همه واقعیت، ماشین ها و خانه های شیک در تهران نیستند بلکه ما باید واقعیت کشور را بپذیریم. اگر درست نبینیم نمی توانیم نسخه ای درست نیز ارائه دهیم و اقتصاد به نحوی است که فقیر تولید می کند. فتاح با تاکید بر اینکه بیمه تامین اجتماعی باید اجباری شود، تصریح کرد: به مجلس و هیئت دولت نیز عرض کرده ام تا بیمه تامین اجتماعی اجباری نشود ما مشتری های کمیته امداد را همچنان خواهیم داشت و کمیته امداد باید متناسب با رویکرد جدید اقتصادی خود را تطبیق دهد.

 فتاح درباره فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک اظهار کرد: انصافا ساختمان کمیته امداد را خوب ساخته اند و هنگامی که در گذشته ۱۱ کمیته امداد در بخش های مختلف شهر بودند، با هزینه کم در ساختمان سوهانک تجمیع شدند و اکنون ما خیلی راحت و در آسایش هستیم، اما برای پاسخ به افکار عمومی که چرا کمیته امداد که حمایت کنندگان فقراست در پایین شهر نیست. فقط برای پاسخ به این پرسش، ساختمان کمیته امداد را در سوهانک خواهیم فروخت و مطمئنیم حرف و حدیث هم پیش می آید اما ساختمانی در مرکز یا پایین شهر خواهیم خرید و مطمئنا پولی هم در جیب کمیته امداد باقی خواهد ماند. وی ادامه داد: ساختمان کمیته امداد در سوهانک را با قیمت کارشناسی رسمی خواهیم فروخت و اکنون خیلی مشتری برای آن داریم و طی مزایده ای می فروشیم.

 رئیس کمیته امداد بیان کرد: شایعه هایی وجود دارد که صدقات مردم را به غزه، یمن، عراق و سوریه می دهیم، قطعا این گونه نیست. نظام جمهوری اسلامی از این کشورها حمایت می کند و حمایت آنان فراتر از این است که از صندوق صدقات پول بردارد و از آنان حمایت کند، بلکه ما شهدای مدافع حرم داریم و حمایت هایمان بیش از آنچه که فکر می کنند، است. وی ادامه داد: این اطمینان را می دهم نه در گذشته، نه الان، کمیته امداد مجاز نبوده است که کمکی از پول های صندوق صدقات به دیگر کشورها کند چرا که کمیته امداد کشور لبنان ۲۰ میلیون دلار در سال جمع می کند، چه احتیاجی به پول ما داردرئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: که باید دامنه فقر در کشور مشخص شود و کمیته امداد نمی‌تواند به هرکسی که خودش را فقیر می‌داند، کمک کند. فتاح در حالی بر لزوم تعیین دامنه فقر در کشور تاکید دارد که هنوز تعریف مشخصی از فقر و انواع در کشور وجود ندارد...

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب