امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10444 تاریخ انتشار: شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درجلسه‌ای با حضور دکتر نوبخت؛

وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای و راهکارهای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد

خبرایران : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و مدیران ارشد این دو سازمان در جلسه‌ای با دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به بررسی وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای و راهکارهای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.
وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای و راهکارهای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گزارشی در رابطه با مدیریت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی ارائه داد.

دکتر نوربخش به مرور وضعیت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای تأسیس این سازمان در سال 54 پرداخت و گفت: روند افزایش مصارف سازمان با تصویب قوانین مختلف از سال 85 به بعد تسریع شده است و از سال 87 شاهد عبور سازمان از نقطه سربه سری منابع و مصارف هستیم.

وی در ادامه به بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: روند بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی از سال 54 از مدل خاصی پیروی می‌کرد و هر ساله شاهد افزایشی نسبی در بدهی دولت بودیم؛ اما از سال 85 به دلیل تصویب قوانین مختلف و ارائه خدمات به اقشار جدید بیمه شدگان بدون دریافت منابع لازم شاهد افزایش تصاعدی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هستیم به طوری که بر اساس بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی، بدهی سال جاری دولت به 15 هزار و 900 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این جلسه به بیان راهکارهای عملی برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: بدهی دولت در قالب سه راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل پرداخت است.

دکتر نوربخش افزود: پرداخت بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از محل منابع مربوط به قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اولین راهکار پیشنهادی است. با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها حدود یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که بخش قابل توجهی از حق بیمه این افراد بایستی از محل منابع اجرای این طرح تأمین شود که تا کنون منابع مربوط به اجرای این قانون به خوبی پرداخت نشده است.

وی تعیین تکلیف و واگذاری پالایشگاه‌های لاوان و ستاره خلیج فارس به سازمان تأمین اجتماعی را راهکار میان مدت این سازمان برای دریافت مطالبات از دولت برشمرد و اظهار داشت: علیرغم اظهار نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری در رابطه با این دو پالایشگاه به نفع سازمان تأمین اجتماعی هنوز این موضوع در هیأت دولت بررسی نشده است که جا دارد تصمیم لازم در این رابطه اتخاذ شده و زمینه برای پرداخت بخشی ازمطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تسویه کامل بدهی دولت به این سازمان در قانون برنامه ششم توسعه و اتخاذ راهکاری دائمی برای اجرای تعهدات دولت در قبال سازمان تأمین اجتماعی را راهکار بلند مدت و پایدار برای تسویه بدهی‌های معوق و پیش‌گیری از ایجاد بدهی جدید دانست و خواستار توجه به این موضوع مهم در تدوین برنامه ششم توسعه شد.

دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز در این جلسه ضمن تأیید مطالب بیان شده، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت فعلی سازمان‌های بیمه گر و اتخاذ راهکارهای لازم در رابطه با پرداخت بدهی دولت در اسرع وقت، کارگروهی تشکیل می‌شود و پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده در رابطه با چگونگی پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت بررسی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ تصمیمات عملیاتی و ارائه راهکارهای مناسب برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از افزایش بیشتر بدهی دولت و بروز مشکل برای این سازمان جلوگیری شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب