امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10377 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رأی قاطع مجلس به جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران

خبرایران: ماده‌واحده طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» با رأی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
رأی قاطع مجلس به جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران

به گزارش خبرایران، بررسی جزئیات طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» امروز، سه‌شنبه، 2 تیر در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که با رأی قاطع نمایندگان به تصویب رسید.

براین اساس نمایندگان مصوب کردند در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هرگونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یک‌جا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیر هسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

3- هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک: براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره 2: وزیر امور خارجه کشور موظف است روند اجرای توافقنامه را هر 6 ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند. کمیسیون امنیت ملی مجلس هر 6 ماه گزارش حسن روند توافق را به نمایندگان مجلس ارائه نمایند.

ماده‌واحده طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» با 213 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب