امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10356 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با فرارسيدن ماه مبارک رمضان ؛

بهار قرآن در محلات شمال تهران آغاز شد

خبرایران : به مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع فرهنگي – اجتماعي با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و پربار تر شدن فضای معنوی جامعه، در 27 محله شمال تهران در حال اجراست.
بهار قرآن در محلات شمال تهران آغاز شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه های گسترده ای در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، سلامت، ورزشی، آموزش های شهروندی، بانوان و ... برای شهروندان منطقه تدارک دیده شده است .

وی افزود: این برنامه ها که با محوریت مساجد، پایگاه های فرهنگی و مذهبی و سراهای محله طراحی شده با همکاری مشترک شهرداری نواحی 10 گانه و مدیریت محله در دو مقطع قبل از ماه مبارک رمضان و همزمان با ماه قرآن در حال اجراست.

کارگران تصریح کرد : از مهم ترین برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان پیش بینی 4 برنامه در نقاط  مختلف منطقه است که می توان به برنامه ی شبهای شیدایی در سوهانک جاده لشگرک از ساعت 21 الی 24 ، کهف الشهداء ولنجک در انتهای بلوار دانشجو  با برنامه های سخنرانی، مداحی، مناجات از ساعت 23 الی یک بامداد ، محافل انسی با قرآن در مرقد مطهر امامزاده صالح (ع) و تله کابین توچال اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت : نمایشگاه خوشنویسی با نمایش بیش از 43  تابلو به سبک نستعلیق وشکسته نستعلیق و خط نقاشی با موضوع اشعار حافظ و آیات قرآن مجموعه ای با ارزش از آیات الهی و اشعاری است که  به خط استاد طاهره الله دادیان عضو انجمن خوشنویسان ایران تهیه شده است که به مناسبت ماه مبارک رمضان از 24 خرداد الی 1 تیر ماه در  فرهنگسرای ملل برپا بود.

وی گفت :  تهیه و توزیع بیش از 130 بسته ی نظافتی به همراه کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه بین مساجد و بقعه امام زادگان (ع) ، برپایی کاروان تلاوت نور، محافل انس با قرآن در مساجد شاخص و محوری منطقه  ، برگزاری شب شعر و کارگاه  نقاشی با موضوع شب قدر، شب نزول رحمت ، ختم گروهی قرآن کریم در مساجد و تجلیل از قاریان ، حافظان و اندیشمندان قرآنی، ایستگاه صلواتی، بسته افطاری ساده کمک به محرومیت زدایی و دستگیری نیازمندان و زنان سرپرست خانوار ، تور گردشگری شبانه در بین امامزادگان (ع) منطقه ، استقرار پایگاه سیار انتقال خون گیری در امامزاده صالح (ع)  ، توزیع قرآن کریم و اقلام فرهنگی همچون رحل و ادعیه و.. ، قرائت دعای 44 صحیفه سجادیه در مساجد محوری منطقه ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی – ورزشی همچون جام رمضان، جشنواره ورزشی (پردیس ورزشی)و..  از دیگر برنامه های این ایام است.

کارگران برپایی مراسم جشن رمضان و ولایت امام حسن مجتبی (ع) را از دیگر برنامه ها دانست که در مساجد و سراهای محله اجرا می شود .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب