امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10328 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مهدیه الهی قمشه ای اعلام کرد؛

ایجاد «شبکه اجتماعی شمسه» یک عبادت و خدمت بزرگ است

خبرایران: دکتر مهدیه الهی قمشه ای، طراحی، ساخت و تولید نرم افزارهای تکنولوژیک بومی مانند شبکه اجتماعی شمسه را یک عبادت و خدمتی بزرگ می داند.
ایجاد «شبکه اجتماعی شمسه» یک عبادت و خدمت بزرگ است

به گزارش خبرایران، خانم دکتر مهدیه الهی قمشه ای شاعر، مولوی شناس و محقق ادبیات عرفانی - در گفت و گو با ستاد خبری مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه می گوید: مجموعه جشنواره های شمسه حرکتی منسجم و مستمر است که انشالله با سرمایه گذاری و حرکت در یک مسیر صحیح، جوانان را به وادی فرهنگ و هنر دعوت خواهد کرد و به آنها هویت فرهنگی خواهد بخشید. برگزاری هر جشنواره باید برای جوانان خوشایند و جذاب باشد و امیدواریم جشنواره شمسه با پشتیبانی و حمایتی که قرار است متولیان از استعدادهای شناسایی  در سراسر تهران کنند، بتواند گام های مثبتی را در استعدادیابی و انگیزه بخشی به جوانان بردارد.

این محقق ادبیات عرفانی در مورد منابع جشنواره آئینی شمسه می گوید: انتخاب منابع غنی چون قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و عرضه درست آن در جامعه می تواند آثار مثبت و ارجمندی را به دنبال داشته باشد.

الهی قمشه ای در واکنش به رونمایی از 17 کتاب آموزشی شمسه خاطرنشان می کند: اگر جشنواره های شمسه بتواند زیبایی و عظمت یاد باریتعالی، نیایش عاشقانه با خدا و ستایش ویژگی ها و تناسب آفریده های پروردگار را در تولیدات فرهنگی خود وصف و تبیین کند، حرکت بزرگی را انجام داده است.

وی نسبت به راه اندازی شبکه اجتماعی موبایل شمسه اظهار امیدواری می کند و می گوید: اینکه تعدادی از جوانان عزیز و با استعداد ایرانی نرم افزار شبکه اجتماعی شمسه را طراحی کرده اند مایه دلگرمی است. طراحی، ساخت و تولید نرم افزارهای تکنولوژیک مانند شبکه اجتماعی شمسه را یک عبادت و خدمتی  بزرگ می دانم.

وی اظهار می دارد: ما باید در برابر این طوفان تکنولوژی که جامعه را فرا گرفته با ایجاد نرم افزارهای ایرانی شاداب و جدید از جذب جوانانمان به فرهنگ ها و نرم افزارهای غربی جلوگیری کنیم.

17 اسفندماه سال گذشته، طی مراسمی از نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی شمسه برای نخستین بار در حوزه خاورمیانه به عنوان یک نرم افزار موبایلی مبتنی بر هویت بومی که ساخت جوانان و استعدادهای کشف شده در مجموعه جشنواره های شمسه است، رونمایی شد. با توجه به اینکه استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی های تلفن همراه، طی چند سال گذشته، به شدت افزایش داشته و دامنه آن، گسترده تر شده است و با توجه به اینکه نرم افزارهای مورد استفاده، خارجی هستند و پیوست های فرهنگی حاکم بر این نرم افزارها، تناسبی با فرهنگ و سبک زندگی ما ندارد، ایده طراحی یک نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی به نام «شمسه موبایل» شکل گرفت.

برای طراحی این نرم افزار، از جوانان و استعدادهای کشف شده در جشنواره های شمسه بهره برده شده است و به یاری خدا، این ایرانی و شمسه ای توانستند یک نرم افزار شبکه اجتماعی بومی و ایرانی بسازند.

طراحی و ساخت نرم افزار شمسه موبایل sham3mobile یکسال زمان برده و دارای امکاناتی همچون ارسال ویدئو،صدا، عکس و استیکرهای اختصاصی است. شهروندان عزیز میتوانند برای دانلود نرم افزار شبکه اجتماعی شمسه (نسخه اولیه) به سایت www.sham3.ir مراجعه کرده و این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که اطلاعات کاربران در آن قابل دسترسی برای افراد دیگر نیست. سامانه پیامک ۱۰۰۰۳۰۳۰۳ پذیرای انتقادات، پیشنهادات و ایده های شهروندان در این باره است.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.

شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه 94 ثبت نام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند آثار خود را سرای محله خود ارائه کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب