امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10299 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خیرین تهرانی به سراغ نیازمندان منطقه 16 می روند

خبرایران : در آستانه ماه مبارک رمضان، جمعی از خیرین تهرانی به سراغ نیازمندان منطقه 16 پایتخت می روند تا بخشی از نیازهای آنان را برطرف سازند.
خیرین تهرانی به سراغ نیازمندان منطقه 16 می روند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16، در آستانه ماه مبارک رمضان، نشست مجمع خیرین منطقه 16 با حضور جواد میرزاقلی شهردار منطقه 16، سید مازیار علوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16، مسکنی مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، شهرداران نواحی و خیرین منطقه 16 برگزار شد.

جواد میرزاقلی شهردار منطقه 16 در این نشست گفت: حضرت احدیت را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع باصفا، نیکوکار و ارجمند شما نیکوکاران عزتمند را نصیب اینجانب کرده است چرا که مولی الموحدین، مولای نیکوکاران، حضرت علی (ع) فرمودند:« همنشینی با نیکان و خوبان، انسان را به سمت خوبی سوق می دهد».

وی افزود: محرومیت واقعیتی اجتماعی است؛ واقعیتی که در تمام طول دوران بشریت وجود داشته است. اما در شرايط كنوني كه انسان اسير زندگي ماشيني شده، وظيفه نوعدوستي بسیار خطیرتر و سنگین تر شده است. به بیان دیگر، انجام رسالت خطیر نیکوکاری و کمک به نیازمندان، به پیشقراولان و فرماندهانی نیاز دارد که با تشکیل حلقه های نوعدوستی و خیرخواهی، پیشاپیش همه آحاد جامعه حرکت کنند تا ضمن کمک به نیازمندان، برای سایرین هم فرهنگسازی کنند و یادآوران رسالت بزرگ نیکوکاری در جامعه باشند.

میرزاقلی اظهار داشت: با حضور شما خیرین عزیز در قرارگاه جهادی امام رضا(ع)،  می توانیم در وادی باعظمت نیکوکاری، به نیازمندان توجهی ویژه داشته باشیم.

سید مازیار علوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16 نیز گفت: شهرداری تهران، طی سالهای اخیر،  به عنوان یک نهاد اجتماعی که «گسترش اخلاق شهروندی» را از تکالیف خویش دانسته و خود را نسبت به تامین شرایط مطلوب زندگی برای شهروندان با جلب مشارکت حداکثری و تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی ایشان مسئول می داند، تلاش کرده است تا با شناسایی، اطلاع رسانی به هنگام و ایجاد ساختار همبسته اجتماعی که امکان خدمت رسانی عمومی را در سطح شهرتهران فراهم می سازد، از گسترش آسیب های احتمالی جلوگیری کرده و زمینه تقویت بنیه اجتماعی گروه های کم بضاعت را با همیاری اجتماعی فراهم سازد.

وی افزود: طرح حامی بر اساس این راهبرد و برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت مردمی شهر تهران در تقویت بنیه اجتماعی خانواده هایی که به دلایل گوناگون توانایی تامین نیازمندی های ضروری زندگی در شهر تهران را ندارند تدوین شده است. در طرح حامی با راه اندازی سامانه «سمات» (سامانه مدیریت اجتماعی شهر تهران) خانواده های محروم شناسایی شده و بر اساس توانمندی خیرین محلی که ساز و کار آن در طرح مجمع خیرین ارائه می گردد، تحت پوشش و حمایت اجتماعی قرار می گیرند.

در این نشست، اعضای مجمع خیرین منطقه 16، اعلام کردند که تلاش خود را به کار می بندند تا بخشی از نیازهای نیازمندان این منطقه از پایتخت را مرتفع سازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب