امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10298 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ترور روحانی شیعه در بلژیک مستند شد

خبرایران:مستند « ققنوس » شنبه 30 خرداد ماه ، ساعت 22 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.
ترور روحانی شیعه در بلژیک مستند شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات ترک و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی تولید و با موضوع مقایسه اسلام تکفیری‌ و اسلام واقعی ساخته شده است و به ترور و شهادت یک روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بروکسل و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش می پردازد.

حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح در كشور بلژیك به دنیا آمد. وی كه مغربی الاصل بود تحت تأثیر معارف اهل بیت به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت  در سال 1359 برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی پس از طی یك مرحله تحصیل و كسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به كشورش بلژیك بازگشت و در كنار فعالیتهای خود مدرك كارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاهای بلژیك دریافت كرد. او در طول فعالیت خود اقدامات مؤثری در نشر فرهنگ اهل بیت انجام داد و سرانجام ترور شد و به شهادت رسید.

این فیلم تاکنون جایزه شبکه مستند سیما از جشنواره سینماحقیقت، لوح افتخار و جایزه نخست بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی جشنواره مردمی فیلم عمار و... را به خود اختصاص داده است و همچنین در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب